AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KOMPETENCJE ZAWODOWE
Liczba odnalezionych rekordów: 6



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/6
Nr opisu: 0000041923
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys, Elżbieta Anna Struczyk-Doluk.
Tytuł pracy: Podgotovka pol'skih studentov-rusistov k professional'noj deâtel'nosti i posle vuza
Tytuł równoległy: Preparing Polish students of Russian Philology for future professional work
Tytuł całości: W: Problemy sovremennogo filologičeskogo obrazovaniâ : sbornik naučnyh statej, Vypusk XIX / red. V.A. Kohanova
Miejsce wydania: Moskva-Âroslavl'
Wydawca: MGPU
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 260-266
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii spoza wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: język obcy ; język rosyjski ; kompetencje zawodowe ; nauczanie ; praktyka zawodowa
Słowa kluczowe ang.: educational majors ; teaching a foreign language ; professional competences ; professional habits ; professional skills ; vocational internships
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/6
Nr opisu: 0000043189
Autorzy: Marek Kuźmicki, Magdalena Borysiuk.
Tytuł pracy: Sektor nowoczesnych usług biznesowych a potencjał zawodowy studentów kierunku Finanse i Rachunkowość oraz Zarządzanie Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Rynek pracy wobec wyzwań przyszłości - ujęcie interdyscyplinarne / red. Agnieszka Siedlecka, Danuta Guzal-Dec
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 156-175
ISBN: 978-83-64881-81-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: kompetencje zawodowe ; nowoczesna usługa biznesowa ; potencjał zawodowy ; sektor nowoczesnych usług biznesowych ; sektor usługowy ; studenci ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/6
Nr opisu: 0000038192
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji zawodowych oraz potrzeb doskonalenia zawodowego nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Tytuł równoległy: Diagnosis of professional competencies and training needs of preschool and early school education teachers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 14, nr 2 (52), s. 55--76
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; uczeń ; nauczyciel ; kompetencje zawodowe ; przedszkole ; szkoła
Słowa kluczowe ang.: child ; student ; teachers ; professional competencies ; kindergarten ; primary school
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1238
DOI: 10.35765/eetp.2019.1452.04
Streszczenie: Spośród wielu czynników decydujących o jakości i efektywności pracy szkoły, przedszkola czy innej placówki oświatowej bardzo dużo zależy od nauczyciela i jego kompetencji zawodowych. W sytuacji kiedy polski system szkolnictwa przechodzi kolejną reformę, zarówno strukturalną, jak i programową, przygotowanie nauczycieli do jej wdrażania, szczególnie w zakresie kompetencji zawodowych, wydaje się mieć kluczowe znaczenie. Jakość pracy nauczycieli, ich merytoryczne przygotowanie jest jednak najważniejsze nie tylko z punktu widzenia sprawnego wdrażania reform - na czym wydaje się szczególnie zależy autorom reform, ale ze względu na główny podmiot edukacyjnych oddziaływań, czyli dziecko i jego wszechstronny rozwój. Efektywnie prowadzona edukacja w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym zagwarantuje uczniom sukces w kolejnych etapach kształcenia. Dlatego wydaje się słuszne podjęcie częściowych badań wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w celu zdiagnozowania, na podstawie ich samooceny, kompetencji zawodowych oraz potrzeb i oczekiwań w zakresie doskonalenia zawodowego. Ten cel główny zrealizowano poprzez przeprowadzenie badań wśród nauczycieli pracujących w przedszkolach i w klasach I-III ze szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego i miasta Biała Podlaska w woj. lubelskim. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza ankiety. Wyniki badań dostarczyły interesujących informacji na temat samooceny nauczycieli w zakresie oznaczenia poziomu własnych kompetencji zawodowych na trzystopniowej skali. Na uwagę zasługuje fakt, że większość nauczycieli sytuuje swoje kompetencje na drugim, czyli średnim poziomie. Przeprowadzone badania pozwoliły także zinwentaryzować i opisać skalę potrzeb i oczekiwań nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego, które warunkują nie tylko własny rozwój, ale są niezbędne w efektywnej pracy z dziećmi.
Streszczenie: Among many factors that influence the quality and effectiveness of the work of a school, kindergarten or another educational institution, a teacher and his/her professional competences are very important. At the time when the Polish educational system is undergoing another reform, both in terms of structure and curriculum, the preparation of teachers to implement it, especially in terms of professional competences, seems to be of key significance. The quality of teachers' work, their substantial preparation, is not only crucial for the proper implementation of reforms - which seems to be particularly important for the authors of the reforms - but for the main subject of educational actions, i. e. the child and its general development. Effective teaching in the kindergarten and at the first level of education shall make it possible for the students to achieve success at the further stages of education. That is why, it seems right to take up partial research among kindergarten and early education teachers in order to diagnose, on the basis of their self-assessment, professional competences, as well as the needs and expectations in terms of professional improvement. That main objective was fulfilled due to the research carried out among the teachers working in kindergartens and classes I-III of primary schools from the Biała Podlaska region and city, in the Lublin voivodeship. The method of a diagnostic survey with the use of a questionnaire was applied in the research. The research results provided interesting information on the teachers' self-assessment of their own competences on a three-grade scale. It is worth mentioning that most teachers situate their competences at the second, i. e. medium level. Also, the research made it possible to collect and describe the scale of the teachers' needs and expectations in terms of professional improvement, which influences both their own development and the effective work with children.

4/6
Nr opisu: 0000030719
Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz, Joanna Żurakowska-Sawa.
Tytuł monografii: Pożądane kompetencje absolwentów w świetle potrzeb przedsiębiorstw branży budowlanej
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2015
Strony: 31 s., wykr., 23 cm
ISBN: 978-83-64881-07-7
Charakterystyka formalna: opracowanie polskie
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: budownictwo ; kompetencje zawodowe ; przydatność zawodowa ; praca ; absolwenci
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

5/6
Nr opisu: 0000027078
Autorzy: Ewelina Dresler, Danuta Jolanta Guzal-Dec, Magdalena Anna Zwolińska-Ligaj.
Tytuł monografii: Potrzeby kompetencyjne pracodawców na lokalnym rynku pracy
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony: 59 s., 24 cm
ISBN: 978-83-61044-43-7
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: raport z badań / ekspertyza
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: rynek pracy ; pracodawca ; kompetencje zawodowe
Uwaga: sygn. B.1254 VII CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Projekt/grant: Przejdźmy do praktyki! Pilotażowa ścieżka przygotowania studentów Zarządzania do wejścia na rynek pracy : Europejski Fundusz Społeczny, na podstawie umowy o dofinansowanie podpisanej z MNiSW

6/6
Nr opisu: 0000026862
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji
Tytuł całości: W: Pedagog i pracownik socjalny wobec wyzwań współczesności / red. nauk. Anna Błasiak, Ewa Dybowska, Norbert Pikuła
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 62-88
ISBN: 978-83-7614-079-7 (Ignatianum)978-83-7767-094-1 (WAM)
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: pedagog specjalny ; kompetencje zawodowe ; kształcenie ; edukacja ; rehabilitacja

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB