AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: EDUKACJA
Liczba odnalezionych rekordów: 39



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/39
Nr opisu: 0000038556
Autorzy: Małgorzata Tokarska-Rodak, Mariia Shkilna, Monika Krajewska, Anna Pańczuk, Marcin Weiner, Ewa Teresa Pawłowicz, Mykhailo Korda, Ivan Klisch, Mykhailo Andreychyn.
Tytuł pracy: Ocena wiedzy myśliwych i leśników w zakresie możliwości zapobiegania infekcjom Borrelia burgdorferi
Tytuł równoległy: The evaluation of hunters and foresters' knowledge of the possible ways of preventing Borrelia burgdorferi infections
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 71, no 1, p. 59--68
p-ISSN: 0465-5893
e-ISSN: 2353-1339

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Wskaźnik Impact Factor ISI: 0.760
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: borelioza z Lyme ; erythema migrans ; leśnicy ; myśliwi ; profilaktyka ; edukacja
Słowa kluczowe ang.: Lyme borreliosis ; erythema migrans ; foresters ; hunters ; prevention ; education
Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    http://medpr.imp.lodz.pl/Ocena-wiedzy-mysliwych-i-lesnikow-w-zakresie-mozliwosci-zapobiegania-infekcjom-Borrelia,112264,0,1.html
    DOI: 10.13075/mp.5893.00841
    Streszczenie: Wstęp: Badania miały na celu ocenę świadomości myśliwych i leśników w zakresie działań podejmowanych w celu zapobiegania zakażeniom Borrelia burgdorferi. Materiał i metody: Grupa badana liczyła 236 myśliwych z Polski i 339 leśników z Ukrainy. Badanie zostało oparte na oryginalnym kwestionariuszu zawierającym pytania dotyczące stosowanych metod usuwania wkłutych kleszczy, rodzaju środków zapobiegawczych podejmowanych w celu uniknięcia pokłucia przez kleszcze i oceny wiedzy dotyczącej zapobiegania chorobom przenoszonym przez kleszcze, a także potrzeby edukacji tym zakresie. Wyniki: Usunięcie kleszcza za pomocą pęsety częściej praktykowali myśliwi z Polski (16,5%), a smarowanie wkłutego kleszcza substancją oleistą, aby samoczynnie odpadł, stosowali leśnicy z Ukrainy (18,8%). Występowanie rumienia wędrującego (erythema migrans) po pokłuciu przez kleszcza częściej zgłaszali leśnicy z Ukrainy (47,2%). Spośród osób deklarujących brak wiedzy na temat profilaktyki chorób odkleszczowych ponad 78% myśliwych i 61% leśników chciało zdobyć taką wiedzę. Ponad 11% myśliwych i 21% leśników nie widziało jednak potrzeby edukacji w tym zakresie. Myśliwi częściej niż leśnicy deklarowali stosowanie repelentów i sprawdzanie ciała po powrocie z terenów zielonych. Wnioski: Prowadzenie działań edukacyjnych jest niezbędne wśród osób podejmujących działalność hobbystyczną i zawodową na obszarach leśnych Polski oraz Ukrainy. Uzasadnione wydaje się przeprowadzenie badań dotyczących preferencji w wyborze repelentów wśród grup zagrożonych pokłuciem przez kleszcze.
    Streszczenie: Background: This study is aimed at evaluating the awareness among hunters and foresters concerning the activities undertaken for the prevention of Borrelia burgdorferi infections. Material and Methods: The study group included 236 hunters from Poland and 339 foresters from Ukraine. The study was based on an original questionnaire including questions which concerned the applied methods of removing ticks attached to the skin, the kind of preventive measures undertaken to avoid tick bites, the evaluation of knowledge concerning the prevention of tick-borne diseases, as well as the participants' willingness to be educated on this issue. Results: Removing a tick with a pair of tweezers by a simple vertical move was more frequently practiced by the hunters (16.5%). Spreading an oily substance over a tick to make it go out on its own was more often applied by the foresters (18.8%). The occurrence of erythema migrans was more frequently reported by the foresters (47.2%). Among the persons declaring no knowledge of the prevention of tick-borne diseases, 77.8% of the hunters and 61.5% of the foresters were willing to gain such knowledge, and 11.1% of the hunters and 21.2% of the foresters did not want any education on this issue. The hunters more often than the foresters applied repellents and checked their body after returning from green areas. Conclusions: Education is needed in certain groups undertaking hobby or vocational activities in forest areas of Poland and Ukraine. It seems reasonable to undertake research on the preferences concerning the choice of repellents among the groups at risk of tick bites.
    Projekt/grant: Seroepidemiologiczne badania w kierunku wybranych zoonoz i patogenów wywołujących choroby odkleszczowe u rolników i myśliwych powiatu bialskiego : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

    2/39
    Nr opisu: 0000038874
    Autorzy: Katarzyna Bakalarczyk-Burakowska, Zbigniew Ciekanowski.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo informacyjne w cyberprzestrzeni w XXI wieku
    Tytuł równoległy: Information security in cyberspace in the 21st century
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2019, R. XII, nr 2 (43), s. 81--92
    p-ISSN: 1899-3524

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 20.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo informacyjne ; cyberbezpieczeństwo ; edukacja ; zagrożenia
    Słowa kluczowe ang.: information security ; cybersecurity ; education ; threats
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/pnm_2_2019_wersja2_druk_ostateczny_16.01.pdf
    Streszczenie: W artykule przedstawiono zagadnienia związane z bezpieczeństwem informacyjnym w cyberprzestrzeni w XXI wieku. Przedstawiono istotę cyberbezpieczeństwa oraz przedstawiono najważniejsze elementy charakterystycznych dla tego zjawiska, skoncentrowano się także na omówieniu zagrożeń jakie się z nią bezpośrednio wiążą. Przedstawiono najprostsze rozwiązania, które pozwalają na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa Wskazano te problemy, które najbardziej zagrażają bezpieczeństwu jednostki. Omówiono również regulacje prawne oraz zadania edukacji na pozytywne kształtowanie obecności jednostki w cyberprzestrzeni, które odbywa się to głównie poprzez wskazanie na dobry lub zły model stosowanego zachowania
    Streszczenie: The article presents issues related to information security in cyberspace in the 21st century. The essence of cybersecurity was presented and the most important elements characteristic for this phenomenon were presented, and the threats related to it were also discussed. The simplest solutions that allow to increase the level of security are presented. The problems that most threaten the safety of the individual are indicated. Legal regulations and educational tasks for positive shaping of an individual's presence in cyberspace are also discussed, which is mainly done by pointing to a good or bad model of applied behawior.

    3/39
    Nr opisu: 0000036018
    Autorzy: Sandra Tur, Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak, Wiesław Romanowicz, Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł monografii: Aspiracje życiowe i perspektywy rozwoju młodzieży w powiecie bialskim
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2018
    Strony: 125 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-64881-41-1
    Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
    Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 80.000
    Liczba arkuszy: 6,3
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: młodzież ; wartości ; autorytet ; aspiracje życiowe ; edukacja ; wykształcenie ; powiat bialski

    4/39
    Nr opisu: 0000037930
    Autorzy: Halina Chodkiewicz.
    Tytuł pracy: Elementy CLIL w nauczaniu języka obcego jako naturalne wsparcie rozwoju intelektualnego uczniów na poziomie wczesnoszkolnym
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2018, nr 3, s. 87--92
    p-ISSN: 0446-7965

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: CLIL ; kształcenie zintegrowane ; wczesna nauka języka angielskiego ; rozwój intelektualny ; edukacja
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    http://jows.pl/sites/default/files/wydania/ksiega_jows-3-2018_internet_final.pdf

    5/39
    Nr opisu: 0000035588
    Autorzy: Agnieszka Kułak-Bejda, Grzegorz Bejda, Teresa Michalczuk, Paweł Piszcz, Anna Ślifirczyk.
    Tytuł pracy: Potrzeba edukacji chorych psychicznie i ich rodzin oraz bariery w powyższym w percepcji pielęgniarek
    Tytuł całości: W: Holistyczny wymiar współczesnej medycyny, T. IV / pod red. Elżbiety Krajewskiej-Kułak, Cecylii Reginy Łukaszuk, Jolanty Lewko, Wojciecha Kułaka
    Miejsce wydania: Białystok
    Wydawca: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
    Rok wydania: 2018
    Strony zajęte przez pracę: S. 1287-1300
    ISBN: 978-83-948644-0-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: chorzy psychicznie ; edukacja ; bariery ; pielęgniarki
    Uwaga: Kopia dostepna w Sekcji Bibliometrii
    https://www.umb.edu.pl/photo/pliki/Dziekanat-WNOZ/monografie/2018-holistyczna-tom-iv.pdf

    6/39
    Nr opisu: 0000035444
    Autorzy: Maria Pietrovna Zigalova.
    Tytuł pracy: Povyšenie kreativnosti i professionalizma učitelej-filologov v processe opganizacii kursovoj perepodgotovki
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2018, no 2, s. 34--44
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
    Język publikacji: RUS
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kreatywność ; profesjonalizm ; edukacja ; pedagog ; motywacja ; szkolenie
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii

    7/39
    Nr opisu: 0000032567
    Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska.
    Tytuł pracy: Aspiracje edukacyjne i zawodowe podopiecznych różnych form opieki
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2016, nr 5, s. 51--56
    p-ISSN: 0552-2188

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: aspiracje ; edukacja ; plany zawodowe ; młodzież ; rodzina zastępcza ; placówka opiekuńczo-wychowawcza
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    8/39
    Nr opisu: 0000033186
    Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Michał Kmieciński.
    Tytuł pracy: Funkcjonowanie systemu edukacji w Polsce w okresie transformacji systemowej
    Tytuł równoległy: The educational system in Poland during the socio-economic transformation
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2016, T. 10, nr 4, s. 39--45
    p-ISSN: 2081-6081

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ; system oświaty ; reforma edukacyjna ; polityka oświatowa ; zarządzanie oświatą
    Słowa kluczowe ang.: education ; educational system ; education reform ; education policy ; managing the educational system
    Streszczenie: Przedmiotem pracy jest system edukacji w Polsce, jego zmiany i sposoby finansowania. Celem jest przedstawienie obowiązującego systemu szkolnictwa przedszkolnego, wczesnoszkolnego, podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego. Wykazano trendy w liczbie placówek edukacyjnych, liczbie i poziomie kwalifikacji nauczycieli oraz liczbie uczniów. Drugim głównym celem jest przedstawienie stanu i sposobu finansowania szkół. Materiał badawczy zaczerpnięto ze statystyki GUS, danych resortu, literatury problemu oraz dokumentów prawnych. Badania wykazały względną stabilizację systemu oświatowego od ostatniej większej reformy w 1999 roku i ciągłe wprowadzanie korekt usprawniających jego funkcjonowanie. zauważono stopniowe ograniczanie liczby placówek szkolnych, znaczny spadek liczby uczniów i poprawę kwalifikacji nauczycieli, co pozwoliło podnosić poziom jakościowy oświaty mimo niejednoznacznych ocen niektórych zmian w systemie oświatowym. Mimo spadkowych tendencji w liczbie szkół i liczbie uczniów ciągle wzrastały nakłady finansowe na funkcjonowanie szkolnictwa.
    Streszczenie: The subject of the article is the educational system in Poland, its changes and mode of financing. Its aim is to present the actual educational system of preschool, early years school and primary school education forms as well as gymnasium and lyceums. The trends related to the number of education institutions, number of teachers and pupils as well as the level of teacher's qualifications are presented. The other aim of the paper is to describe the level and mode of schools financing. The research materials were retrieved form official statistics, educational administration data, other research literature and legal documents. the research results indicate a relative stability of the educational system in Poland since the last reform in 1999 and continuous introduction of minor corrections improving its functioning. the research results points to a decreasing number of schools and population of pupils and an increasing level of quality of education. Some achievements in education are however questioned. Despite negative trends in the number of schools and pupils, an increase in educational expenditures has been noted.

    9/39
    Nr opisu: 0000031374
    Autorzy: Cezary Kalita, Elżbieta Lucyna Szczygielska.
    Tytuł pracy: Konsekwencje zsubiektywizowanej koncepcji czasu ile "żyć" ma człowiek?
    Tytuł całości: W: Filozofia a praktyka / red. Leszek Kopciuch
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Wydawnictwo UMCS
    Rok wydania: 2015
    Strony zajęte przez pracę: S. 187-206
    ISBN: 978-83-7784-768-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba arkuszy: 0,6
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: czas ; miara czasu ; doświadczenie życiowe ; czas subiektywny ; więziennictwo ; edukacja ; zmienne niezależne
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    10/39
    Nr opisu: 0000030325
    Autorzy: Monika Neć, Marta Dudzińska, Agnieszka Zwolak, Maria Kurowska, Joanna Malicka, Ewa Kiszczak-Bochyńska, Agata Smoleń, Jerzy S. Tarach.
    Tytuł pracy: Ocena poziomu wiedzy z zakresu udzelania pierwszej pomocy na przykładzie pacjentów SPSK-4 w Lublinie
    Tytuł całości: W: Wpływ choroby, poziomu wiedzy prozdrowotnej i edukacji na jakość życia pacjentów / red. Stanisława Spisacka, Ryszard Markert
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2015
    Strony zajęte przez pracę: S. 154-160
    ISBN: 978-83-64881-04-6
    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Liczba znaków: 20130
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: pierwsza pomoc ; resuscytacja ; edukacja

    11/39
    Nr opisu: 0000032458
    Autorzy: E. Brodackaâ-Adamovič, X. Konovalûk-Nikitina.
    Tytuł pracy: Škol'noe obučenie nacional'nyh men'šinctv v perod 1918-1939 gg. v kontekste meždunarodnyh obâzatel'stv Pol'ši
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, no 1 (33), s. 10--17
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Język publikacji: RUS
    Liczba znaków: 37033
    Liczba arkuszy: 0,92
    Słowa kluczowe: mniejszości narodowe ; edukacja ; Polska ; II Rzeczpospolita
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Bibnlioteki PSW.
    http://koippo.in.ua/arhiv/druk/PED_VIS_1(33)_1.pdf
    Streszczenie: The article discusses abort company rights of national minorities living in the Poland in 1918-1939. The starting date is regaining independence by Poland, the final date is to carry out in 1931 Census. Situation of national minorities in Poland governed the rules established no the basis of international agreements, which, apart from political issues also identified issues relating to the development of education of national minorities.

    12/39
    Nr opisu: 0000029906
    Autorzy: Martyna Ewa Krukowska, Katarzyna Danuta Jańczuk, Anna Ślifirczyk.
    Tytuł pracy: The training of paramedics in Poland
    Tytuł całości: W: Sborník z 10. Vědecké Konference s Mezinárodní Účastí " Vzdělávání ve Zdravotnictví"
    Miejsce wydania: Praha
    Wydawca: Vysoká Škola Zdravotnická
    Rok wydania: 2015
    Strony zajęte przez pracę: S. 93-97
    ISBN: 978-80-905728-2-9
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe: ratownik medyczny ; edukacja ; kształcenie zawodowe
    Słowa kluczowe ang.: paramedics ; education ; vocational training
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    http://www.vszdrav.cz/userdata/files/2015_Sbornik_konference_2015.doc
    Streszczenie: The aim is to show the stages of training of paramedics in Poland. Education of paramedics is performed at the undergraduate studies conducted by universities and medical colleges. Students acquire knowledge, skills and social competences necessary to take up employment. Great emphasis is placed on practical training and apprenticeships. Graduates of medical emergency studies may take up employment in ambulance services, emergency departments and in other places. Paramedics alone can perform many medical rescue operations necessary for the rescue of persons in life- threatening conditions. Paramedics after graduation are required to further improvement of knowledge, skills and social competence through professional development.

    13/39
    Nr opisu: 0000029487
    Autorzy: Joanna Waszczuk.
    Tytuł pracy: Interakcja dwupodmiotowa : uczeń niepełnosprawny - nauczyciel wyznacznikiem dialogu edukacyjnego
    Tytuł całości: W: Osoba niepełnosprawna w procesie rehabilitacji / red. nauk. Hanna Żuraw
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 71-79
    ISBN: 978-83-62902-15-6
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 20 157
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: uczeń niepełnosprawny ; edukacja
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    14/39
    Nr opisu: 0000027633
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn, Olga Anna Filipiak.
    Tytuł pracy: Wpływ Internetu na edukacyjny i komunikacyjny wymiar życia człowieka
    Tytuł całości: W: Perspektywy rozwoju społeczeństwa sieciowego w Europie Środkowej i Wschodniej / red. Sławomir Partycki
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Wydawnictwo KUL
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 415-421
    ISBN: 978-83-7702-873-5
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 23661
    Liczba arkuszy: 0,59
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: Internet ; książka ; edukacja ; komunikacja społeczna
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    15/39
    Nr opisu: 0000029217
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Wpływ oceny na dyplomie na możliwość zatrudnienia absolwentów kierunku Bezpieczeństwo Narodowe
    Tytuł równoległy: The impact of the diploma grade on the possibility of employment for the graduates of the faculty of national Security
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, T. 8, nr 4, s. 43--49
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; edukacja ; wykształcenie ; ocena ; pracodawca ; zatrudnienie
    Słowa kluczowe ang.: safety ; national security ; professional internship ; education ; assessment ; employer ; employment
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__nr__4_art_7.pdf

    16/39
    Nr opisu: 0000029482
    Autorzy: Małgorzata Tokarska-Rodak, Wiesław Gołąbek.
    Tytuł monografii: Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych / red. Malgorzata Tokarska-Rodak, Wiesław Gołąbek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2013 (cop. 2014)
    Strony: 146 s., ryc., tab., 24 cm
    ISBN: 978-83-61044-79-6
    Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
    Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
    Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba arkuszy: 8,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ; choroby społeczne ; choroby cywilizacyjne
    Uwaga: sygn. 15556 XVIII.12.2 CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    17/39
    Nr opisu: 0000028787
    Autorzy: Aneta Katarzyna Filipek-Czerska, Anna Badysiak, Maria Kozioł-Montewka, Edyta Kawka.
    Tytuł pracy: Edukacyjna rola pielęgniarki w zapobieganiu zakażeń rotawirusowych
    Tytuł całości: W: Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych / red. Małgorzata Tokarska-Rodak, Wiesław Gołąbek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2013 (cop. 2014)
    Strony zajęte przez pracę: S. 139-146
    ISBN: 978-83-61044-79-6
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 20145
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: rotawirusy ; biegunka ; szczepienie ; edukacja ; zakażenie
    Uwaga: sygn. 15556 XVIII.12.2 CZYT. B
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]
    Streszczenie: Szerzeniu się zakażeń rotawirusowych u dzieci sprzyja łatwość przenoszenia wirusa, szczególnie drogą feralno-oralną. Do zakażenia może dojść poprzez kontakt z osobą chorą, jak również przez styczność z zanieczyszczoną powierzchnią czy przedmiotami. Przebywanie jednego chorego dziecka w skupisku przedszkolnym czy szkole, skutkuje przeniesieniem wirusa na wiele innych dzieci. Głównym zagrożeniem dla dziecka zakażonego rota wirusami jest ryzyko szybkiego odwodnienia spowodowanego wymiotami i gwałtowną biegunką. Celem edukacji jest wyprzedzenie i zabezpieczenie przed chorobą i uświadomienie opiekunom powagi infekcji rota wirusowych. Pielęgniarka oprócz fachowego przygotowania musi posiadać wiedzę na temat występowania reakcji niepożądanych. Obejmuje to zarówno teorię, jak i działania praktyczne, istotna jest znajomość przebiegu choroby. Pielęgniarka posiadająca wiedzę merytoryczną, dotyczącą zakażeń i umiejętności w zakresie profilaktyki, musi umieć pozyskiwać zaufanie zarówno dzieci jak i rodziców, musi umieć wpływać na zmianę niepokojących postaw rodziców wobec szczepień ochronnych.

    18/39
    Nr opisu: 0000026828
    Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
    Tytuł pracy: Integracja osób z niepełnosprawnością : możliwości i bariery
    Tytuł pracy w innym języku: Integration of persons with disability : possibilities and barriers
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, T. 7, nr 1, s. 69--78
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL, ENG
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Liczba arkuszy: 1,27
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: niepełnosprawność ; niepełnosprawni ; integracja społeczna ; edukacja ; wychowanie
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/5.beata_wolosiuk_integracja_osob_z_niepelnosprawnoscia__tom_vii_nr_1_2013_art5.pdf
    Streszczenie: Integracja pozwala na godne życie osób z niepełnosprawnością. Prezentowany artykuł przedstawia pojęcie integracji, która jest szansa na normalizację życia osób z niepełnosprawnością. Ukazano ideę integracji osób z niepełnosprawnością. Przedstawiono uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej z uwzględnieniem charakterystyki osobowości pedagoga specjalnego. Omawiając integrację społeczną wskazano na znaczenie aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Praca pełni w tym przypadku rolę nie tylko zawodową, ale rewalidacyjną i psychologiczną. W artykule zwrócono uwagę na bariery uczestnictwa osób niepełnosprawnych w życiu społecznym.
    Streszczenie: Integration provides a worthy life for persons with disability. The presented article depicts the definition of integration that is a chance for normalization of life of disabled persons. The idea of integration of disabled persons has been shown. Also the conditions of process of integrative education have been presented taking into consideration the characteristic of a special pedagogue's personality. While discussing the social integration, the significance of professional activity of disabled persons has been pointed out. Job plays not only an occupational but also a rehabilitating and psychological role. In the article the attention has also been paid to the barriers of disable persons' participation in social life.

    19/39
    Nr opisu: 0000025892
    Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
    Tytuł pracy: Przemiany w systemie edukacji szkolnictwa wyższego Polski
    Tytuł całości: W: Kreditno-modul'na sistema organizacìï navčal'nogo procesu u viŝih medičnih (farmacevtičnomu) navčal'nih zakladah Ukraïni na novomu etapi : materiali X ûvìlejnoï Vseukraïns'koï navčal'no-naukovoï konferencìï z mižnarodnoû yčastû Ternopil', 18-19 kvìtnâ 2013 r., Č. 1 / vidpovìdal'nij za vipusk I.P. Misula
    Miejsce wydania: Ternopil'
    Wydawca: Ternopil'skij deržavnij medičnij universitet im. Ì.Â. Gorbačevs'kogo
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 38-43
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe ; edukacja ; reforma ; Polska
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    20/39
    Nr opisu: 0000023101
    Autorzy: Monika Anna Łęska, Anna Jakubowicz.
    Tytuł pracy: Kształcenie na miarę potrzeb : konfrontacja oczekiwań pracodawców i absolwentów szkół wyższych
    Tytuł całości: W: Przeobrażenia i wsparcie procesów zarządzania ludźmi / red. nauk. J.S. Kardas
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Wydawnictwo Studio Emka
    Rok wydania: 2012
    Strony zajęte przez pracę: S. 48-58
    ISBN: 978-83-62304-57-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ; szkolnictwo wyższe ; kierunek studiów ; absolwenci ; rynek pracy ; pracodawca
    Uwaga: Kopia dostepna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

    21/39
    Nr opisu: 0000026862
    Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
    Tytuł pracy: Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji
    Tytuł całości: W: Pedagog i pracownik socjalny wobec wyzwań współczesności / red. nauk. Anna Błasiak, Ewa Dybowska, Norbert Pikuła
    Miejsce wydania: Kraków
    Wydawca: Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM
    Rok wydania: 2012
    Strony zajęte przez pracę: S. 62-88
    ISBN: 978-83-7614-079-7 (Ignatianum)978-83-7767-094-1 (WAM)
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: pedagog specjalny ; kompetencje zawodowe ; kształcenie ; edukacja ; rehabilitacja

    22/39
    Nr opisu: 0000022318
    Autorzy: Marian Walerian Nowak.
    Tytuł pracy: Edukacyjne, społeczne i kulturowe uwarunkowania wykluczenia społecznego
    Tytuł równoległy: Educational, social and cultural conditionings of the social exclusion
    Tytuł całości: W: Wykluczenie społeczne : czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia / red. nauk. S. Nazaruk, M. Nowak, E. Konovaluk
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 113-125
    ISBN: 978-83-61044-85-7
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: wykluczenie społeczne ; integracja społeczna ; wspólnota ; edukacja ; kultura

    23/39
    Nr opisu: 0000021526
    Autorzy: Ewa Kostrzewa-Zabłocka, Bożena Kyc, Piotr Paweł Dziemidok.
    Tytuł pracy: Nurse's role in prevention and treatment of hypertension
    Tytuł równoległy: Rola pielęgniarki w prewencji i leczeniu nadciśnienia tętniczego
    Tytuł całości: W: Welfare problems in modern medicine / ed. by S. Spisacka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Instytut Zdrowia. Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 65-80
    ISBN: 978-83-61044-61-1
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang i pol.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Liczba znaków: 27184
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: nadciśnienie tętnicze ; prewencja ; edukacja ; dieta
    Słowa kluczowe ang.: hypertension ; prevention ; education ; diet
    Uwaga: sygn. 12558 XVIII CZYT. ; 12557 XVIII CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]
    Streszczenie: Hypertension is a cariovascular disease which is characterized by constantly or periodically elevated arterial blood pressure. Hypertension is a dangerous disease most often affecting middle aged or elderly people. Due to its increasing frequency, it constitutes a serious clinical problem. The prevalent majority (more than 90 %) of hypertension cases are those of essential hypertension. Aetiology of hypertension has not been fullty identified. A common belief is that the primary causes include genetic and environmental factos. Hypertension should be prevented by influencing the environmental conditions and lifestyle, while the prevention measures must be oriented both on healthy individuals as well as persons who already developed the disorder.
    Streszczenie: Nadciśnienie tętnicze jest chorobą układu krążenia, która charakteryzuje się stale lub okresowo podwyższonym ciśnieniem tętniczym krwi. Nadciśnienie tętnicze jest niebezpieczną chorobą dotykającą najczęściej osób w wieku średnim i starszym. Ze względu na rosnącą częśtość wystepowania stanowi ważny problem kliniczny. Duża większość (ponad 90 %) przypadków nadciśnienia ma charakter pierwotny. Etiologia nadciśnienia tętniczego pierwotnego nie została w pełni ustalona. Powszechnie uważa się, że podstawową rolę odgrywają w niej czynniki genetyczne i środowiskowe. Rozwojowi nadciśnienia należy zapobiegać poprzez wpływ na uwarunkowania środowiskowe oraz styl życia, a działania prewencyjne muszą być skierowane zarówno na osoby zdrowe, jak i te, u których choroba już się rozwinęła.

    24/39
    Nr opisu: 0000022127
    Autorzy: Iwona Dorota Kowalska.
    Tytuł pracy: Przydatność opracowanych mierników budżetu zadaniowego na 2012 rok na przykładzie funkcji 3 budżetu państwa (edukacja, wychowanie i opieka)
    Tytuł całości: W: Budżet zadaniowy jako nowoczesne narzędzie zarządzania gospodarką narodową / red. A. Siedlecka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 328-341
    ISBN: 978-83-61044-77-2
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: budżet zadaniowy ; wydatki publiczne ; miernik ; edukacja

    25/39
    Nr opisu: 0000019817
    Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
    Tytuł pracy: Rola szkoły w wychowaniu aksjologicznym
    Tytuł pracy w innym języku: Role of school in axiological education
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2010, T. 4, nr 1, s. 35--48
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Artykuł w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL, ENG
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wartość ; edukacja ; wychowanie aksjologiczne
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/wolosiuk.pdf
    Streszczenie: Najważniejszym miejscem, gdzie dokonują się relacje między wychowankiem a wychowawcą jest rodzina, a tuż za nią szkoła. Prezentowany artykuł podejmuje zagadnienie dotyczące kształcenia aksjologicznego w edukacji wczesnoszkolnej. Szkoła jest instytucją odpowiedzialną (obok rodziny) za wychowanie do wartości. Struktura artykułu ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna obejmuje literaturę przedmiotu, ukazuje podstawowe problemy dotyczące wartości w edukacji, procesu wartościowania oraz nabywania kompetencji aksjologicznych. W artykule zostały przedstawione opinie rodziców uczniów klas III na temat roli edukacji wczesnoszkolnej w wychowaniu do wartości.
    Streszczenie: The most important place where relations do proceed between a pupil and a tutor is family and, next to it, school. The presented manuscript addresses the issues of axiological education in early school education. The school (apart from the family) is an institution responsible for instilling values in the upbringing process. The manuscript is divided into theoretical and research sections. The first elaborates on the literature of the subject, depicts major problems linked with values in education, the process of valuation and gaining axiological competences. The latter provides opinions of parents of IIIrd class pupils on the role of early school education in teaching values in the upbringing process.

    26/39
    Nr opisu: 0000018202
    Autorzy: Joanna Maria Marchel.
    Tytuł pracy: Miejskie szkoły ponadgimnazjalne szansą edukacji dla dziecka wiejskiego na przykładzie miasta Biała Podlaska
    Tytuł równoległy: The urbans schools of the hight secondary school as the chance of the education of the child of the country on example of the Biała Podlaska city
    Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. S. Nazaruk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 265-272
    ISBN: 978-83-61044-44-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja ; szkolnictwo ponadgimnazjalne ; wieś ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)

    27/39
    Nr opisu: 0000018054
    Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
    Tytuł pracy: Planowanie przyszłości edukacyjnej dzieci na przykładzie gospodarstw wiejskich województwa lubelskiego
    Tytuł równoległy: The planning of the child on example of the rural household in Lublin province
    Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. nauk. S. Nazaruk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 73-80
    ISBN: 978-83-61044-44-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja ; wieś ; gospodarstwo domowe
    Uwaga: sygn. 10111 V CZYT. ; 10112 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    28/39
    Nr opisu: 0000021086
    Autorzy: Bogusław Sawicki, Magdalena Jakubiuk.
    Tytuł pracy: Rola aktywności turystycznej uczniów niepełnosprawnych w procesie edukacji na przykładzie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Lublinie
    Tytuł całości: W: Wybrane aspekty aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych z obszarów wiejskich / red. J. Żbikowski, A. Siedlecka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 177-185
    ISBN: 978-83-61044-76-5
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: niepełnosprawni umysłowo ; młodzież ; turystyka ; edukacja ; ośrodek szkolno-wychowawczy

    29/39
    Nr opisu: 0000018036
    Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk.
    Tytuł pracy: Sytuacja młodzieży niepełnosprawnej ze środowisk wiejskich a wybór kształcenia ponadgimnazjalnego : oczekiwania i niepokoje
    Tytuł równoległy: The situation of the defectiva youth from the country as a problem of educational choises connected with pupils of upper gymnasium level : willings and worries
    Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. nauk. S. Nazaruk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 57-64
    ISBN: 978-83-61044-44-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Liczba arkuszy: mniej niż 1 arkusz wydaw.
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: młodzież niepełnosprawna ; edukacja ; nauczanie ; szkolnictwo ponadgimnazjalne ; szkolnictwo specjalne ; wieś
    Uwaga: sygn. 10111 V CZYT. ; 10112 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    30/39
    Nr opisu: 0000012827
    Autorzy: Joanna Waszczuk.
    Tytuł pracy: Podmiotowość i podmiot w wymiarze pedagogicznym
    Tytuł całości: W: Praca, etos, wychowanie / red. nauk. E. Konovaluk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2007
    Strony zajęte przez pracę: 168-172
    ISBN: 978-83-923366-9-3
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: podmiotowość ; edukacja ; wychowanie ; antropologia filozoficzna
    Uwaga: sygn. 6941 V CZYT. ; 6942 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    31/39
    Nr opisu: 0000012807
    Autorzy: Cezary Kalita.
    Tytuł pracy: Praca i edukacja a przemiany cywilizacyjne. Wybrane problemy soocjologii pracy
    Tytuł całości: W: Praca, etos, wychowanie / red. nauk. E. Konovaluk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2007
    Strony zajęte przez pracę: S. 25-28
    ISBN: 978-83-923366-9-3
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: praca ; edukacja ; zmiana społeczna

    32/39
    Nr opisu: 0000020007
    Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Anna Siedlecka.
    Tytuł monografii: Rozwój transgranicznej współpracy edukacyjnej w regionie Biała Podlaska - Brześć, T. II / red. M. Adamowicz, A. Siedlecka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2007
    Strony: 298 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-61044-08-6
    Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor)
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: region przygraniczny ; współpraca transgraniczna ; ruch graniczny ; turystyka ; edukacja
    Uwaga: sygn. 6947 XII.2 CZYT. ; 6948 XII.2 CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    33/39
    Nr opisu: 0000007507
    Autorzy: Michał Dobrynin, Rusan Połuhin.
    Tytuł pracy: Osobliwości życia, problemy i perspektywy osób z wadami wzroku na Białorusi
    Tytuł całości: W: Kultura i rekreacja ruchowa w integracji osób niepełnosprawnych / red. J. Bergier, Z. Kubińska
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2006
    Strony zajęte przez pracę: S. 22-29
    ISBN: 83-923366-5-8
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: niewidomi ; edukacja ; integracja społeczna ; Białoruś

    34/39
    Nr opisu: 0000026513
    Autorzy: Anna Pańczuk.
    Tytuł pracy: Komputer i Internet w edukacji osób niepełnosprawnych ruchowo
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2005, T. 19, nr 1, s. 51--53
    p-ISSN: 0860-6161

    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: niepełnosprawni ruchowo ; edukacja ; komputer ; Internet

    35/39
    Nr opisu: 0000000844
    Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk.
    Tytuł pracy: Miejsce PWSZ w Białej Podlaskiej i jej obecność w lokalnej polityce oświatowej : raport z badań ankietowych absolwentów PWSZ w Białej Podlaskiej
    Tytuł całości: W: Zapotrzebowania a oferta edukacyjna w lokalnej polityce oświatowej / red. J. Marchel, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2004
    Strony zajęte przez pracę: S. 43-54
    ISBN: 83-916235-4-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: jakość nauczania ; edukacja ; polityka oświatowa ; oczekiwania ; absolwenci ; badanie ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa

    36/39
    Nr opisu: 0000000973
    Autorzy: Przemysław Stanisław Matusiak, Jan Marian Olchowik.
    Tytuł pracy: Nowoczesne multimedia w edukacji
    Tytuł całości: W: Rachunek globalny a przyszłość informatyki / red. J. M. Olchowik
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2004
    Strony zajęte przez pracę: S. 269-273
    ISBN: 83-916235-6-4
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: multimedia ; edukacja ; nauczanie

    37/39
    Nr opisu: 0000000449
    Autorzy: Anna Pańczuk.
    Tytuł pracy: Edukacja podstawą wyrównywania szans osób niepełnosprawnych
    Tytuł całości: W: Sport powszechny w integracji z niepełnosprawnymi we wspólnej Europie / red. J. Bergier
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2003
    Strony zajęte przez pracę: S. 159-165
    ISBN: 83-916235-3-X
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kształcenie integracyjne ; niepełnosprawni ; edukacja ; równość szans ; dostęp do oświaty
    Uwaga: sygn. P.2365 XIX CZYT. ; P.2366 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    38/39
    Nr opisu: 0000026301
    Autorzy: Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Plany dotyczące dalszej edukacji młodzieży wiejskiej z Południowego Podlasia
    Tytuł całości: W: W trosce o integralne wychowanie / red. Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Wydawnictwo KUL
    Rok wydania: 2003
    Strony zajęte przez pracę: S. 407-413
    ISBN: 83-7363-093-7
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ; młodzież ; dzieci ; wieś ; Południowe Podlasie
    Uwaga: sygn. 5137 V CZYT. ; 5523 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    39/39
    Nr opisu: 0000026288
    Autorzy: Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Rodzina i szkoła podstawą edukacji w zakresie kultury fizycznej (na przykładzie wypowiedzi studentów II roku studiów stacjonarnych IWFiS w Białej Podlaskiej)
    Tytuł całości: W: Kultura fizyczna a rodzina : materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowo-metodycznej zorganizowanej 11-12 XI 1994 r. w Białej Podlaskiej / rd. Stanisław Arasymowicz
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: POW Rapid Press
    Rok wydania: 1996
    Strony zajęte przez pracę: S. 259-266
    ISBN: 83-905597-0-6
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: kultura fizyczna ; edukacja ; rodzina ; szkoła

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB