AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: NATURAL ENVIRONMENT
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000033847
Autorzy: Agnieszka Kozak, Dorota Mączka.
Tytuł pracy: Ocena możliwości rozwoju turystyki w gminie Łuków
Tytuł równoległy: Assessment of tourism potential in Łuków district
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 2, s. 45--49
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: turystyka ; potencjał turystyczny ; środowisko przyrodnicze
Słowa kluczowe ang.: tourism ; tourism potential ; natural environment
http://rs.guselnykov.com/articles/5b4f94eb40a60
Streszczenie: Celem opracowania jest przedstawienie możliwości rozwoju turystyki w gminie Łuków oraz odpowiedź na pytanie, czy można uznać, że na tym obszarze istnieje szansa na rozwój turystyki? Celem pracy jest również ocena potencjału turystycznego gminy Łuków i okolic na podstawie opinii mieszkańców, osób odwiedzających omawiany teren a także na podstawie analizy SWOT. W celu oceny potencjału turystycznego gminy Łuków posłużono się metodą sondażu diagnostycznego wspartą kwestionariuszem ankiety. Badania przeprowadzono w 2014 roku na terenie Gminy Łuków. Badaniem objęto 50 osób. Respondentami byli mieszkańcy oraz osoby przyjezdne. W badaniach wykorzystana została również analiza SWOT. Z uzyskanych danych wynika, że gmina Łuków posiada znaczny potencjał turystyczny, przejawiający się przede wszystkim w bogactwie walorów przyrodniczych, historycznych oraz kulturowych. Ponadto gmina posiada dobre położenie komunikacyjne oraz dysponuje dobrze rozwiniętą bazą gastronomiczną i noclegową. Odczuwalny jest jednak brak promocji, inicjatyw władz wspierających rozwój turystyki oraz brak wizerunku turystycznego obszaru.
Streszczenie: The main goal of the article is to present the possibilities of tourism development in Łuków district and the nearby areas so as to answer the question whether the area is an attractive one for its development. The other aim is to evaluate tourism potential of Łuków and its vicinity basing on opinions of the residents, the people visiting that place and SWOT analysis. In order to analyze the potential of Łuków district, a questionnaire was used, which was further supported by SWOT analysis. The study was conducted in 2014 in Łuków district and involved 50 persons, mainly the residents and tourists. The obtained results indicated that, despite some shortcomings connected mainly with lack of promotion or initiatives on the part of local authorities supporting tourism development, the district possesses considerable natural, historical and cultural values. Further, it has a favourable geographical location and well-developed catering and accommodation sphere.

2/2
Nr opisu: 0000035353
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Postawa konsumencka względem środowiska przyrodniczego a zachowania nabywcze gospodarstw domowych na rynku artykułów spożywczych
Tytuł równoległy: Consumer Attitude towards the Natural Environment and Households' Purchasing Behaviours in the Market for Foodstuffs
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 3 (20), s. 45--58
p-ISSN: 2083-6929

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: środowisko przyrodnicze ; zachowania konsumenta ; gospodarstwo domowe ; Artykuły spożywcze ; badania ankietowe ; Wyniki badań
Słowa kluczowe ang.: natural environment ; consumer behaviour ; Household Foodstuffs ; Questionnaire survey ; Research results
Streszczenie: Artykuł ma na celu wskazanie zależności występującej pomiędzy deklarowaną postawą konsumencką względem środowiska a decyzjami związanymi z nabywaniem artykułów spożywczych. Jest on próbą odpowiedzi na pytania badawcze: czy deklarowana postawa konsumencka wskazująca na zainteresowanie kwestiami środowiska przyrodniczego znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistych decyzjach nabywczych, czy konsumenci charakteryzujący się postawą prośrodowiskową są bliżej wcielania w swoich praktykach nabywczych rozwiązań wskazujących na konsumpcję zrównoważoną. W tym celu przeprowadzone zostały badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety na grupie 100 kierowników, będących głową gospodarstwa domowego, wybranych z wykorzystaniem metody doboru nielosowego. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, iż subiektywna ocena zainteresowania kwestiami środowiska przyrodniczego ma bezpośrednie odzwierciedlenie w aktywności na rynku artykułów żywnościowych. Respondenci reprezentujący postawę prośrodowiskową zdecydowanie w większym stopniu przy podejmowaniu decyzji nabywczych wskazywali ważność kwestii środowiskowych. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że wskazane byłyby dalsze badania, mające na celu zbadanie poziomu świadomości ekologicznej i jej wpływu na decyzje i postawy konsumentów. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
Streszczenie: The aim of the article is to indicate the dependence occurring between the declared consumer attitude towards the environment and the decisions related to purchases of foodstuffs. The article is an attempt to answer the research questions: Is the declared consumer attitude, indicating the concern about the natural environment's issues, reflected in real purchasing decisions? Are the consumers, characterising by the pro-environmental attitude, closer to the implementation in their purchasing practices of the solutions pointing out to sustainable consumption? Having this in mind, the author carried out questionnaire-based surveys in a group of 100 heads of households selected by the method of nonprobability sampling. The obtained results allow statement that the subjective evaluation of the concern about the natural environment's issues is directly reflected in activity in the market for food. The respondents representing he pro-environmental attitude in a definitely greater degree were indicating while making their purchasing decisions to the importance of environmental issues. The carried out surveys allow stating that it would be reasonable to conduct further research aimed at surveying the level of ecological awareness and its impact on the consumers' decisions and attitudes. The article is of the research nature. (original abstract)

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB