Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
MUNICIPAL GOVERNMENT Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The issue of quality of life is an interdisciplinary issue. Non-economic and economic factors influence its level. The aim of the study is a subjective assessment of the quality of life for residents of the border commune of Hanna and to assess the impact of investment in the commune on its level. The article attempts to answer the following question. What types of investment affect the quality of life of residents to the greatest extent? In order to achieve these objectives, surveys were conducted for the period January - April 2014. The samples for the research were not made by randomised choice, but instead used the snowball method. The results indicated that the subjective assessment of the quality of life for residents is high. It can be said that in the opinion of the respondents, quality of life has not changed significantly over the past five years. Respondents recognize the affect that the important role of the commune's activities has on the quality of life of households; particularly investments from EU funds.
2/2
Nr opisu: 0000031208 Autorzy: Danuta Jolanta Guzal-Dec. Tytuł pracy: The activity of local government in fostering the development of tourist brand products of natural valuable areas of the Lublin voivodeship Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 14/63, s. 75--86 p-ISSN: 2081-3430 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: markowy produkt turystyczny ; samorząd gminny ; obszar cenny przyrodniczo ; województwo lubelskie Słowa kluczowe ang.: branded tourist product ; municipal government ; valuable natural areas ; Lublin Voivodeship Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2015_T14_nr63.pdf Streszczenie: Celem pracy było wskazanie znaczenia markowych produktów turystycznych jako czynnika rozwoju gmin położonych na obszarach przyrodniczo cennych województwa lubelskiego oraz ocena aktywności władz gminnych w przygotowywaniu warunków do tworzenia markowych produktów turystycznych. Branding jest kosztowny, dlatego w kształtowanie markowego produktu terytorialnego zaangażowanych powinno być wiele podmiotów, w tym władze samorządowe. W otoczeniu, w jakim funkcjonują gminy trudno wyobrazić sobie zarządzanie nimi bez budowania marki. Brak rozpoznawalności poszczególnych regionów województwa jest czynnikiem spowalniającym rozwój turystyki, ale stwarza szansę wykreowania marki zgodnej z oczekiwaniami władz i mieszkańców. W przeprowadzonym badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza wywiadu. Materiał empiryczny pochodził z 30 kwestionariuszy wywiadu skierowanych do wójtów gmin. Wykazano, że w badanych gminach wysokie walory przyrodniczo-kulturowe są w niewielkim stopniu wykorzystywane przez lokalne społeczności jako dochodowy, markowy produkt turystyczny. Widoczne są jednak pozytywne zmiany, podejmowanie kompleksowych spójnych działań marketingowych. Projekt/grant: Ekologiczne uwarunkowania i czynniki rozwoju funkcji gospodarczych na obszarach przyrodniczo cennych województwa lubelskiego : Narodowe Centrum Nauki, 2011/01/D/HS4/03927