AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: IMAGE
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000037051
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Magdalena Anna Zwolińska-Ligaj.
Tytuł pracy: Wizerunek i tożsamość miasta jako instrument wzmacniania jego atrakcyjności i procesów rozwoju na przykładzie miasta Biała Podlaska
Tytuł równoległy: City image and identity as instruments to strengthen attractiveness and development processes - the example of Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, nr 1 (75), s. 99--121
p-ISSN: 1509-4995

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wizerunek ; miasto ; tożsamość miejsca ; funkcje miasta ; Biała Podlaska
Słowa kluczowe ang.: image ; city ; place identity ; functions of the city ; Biała Podlaska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://studreg.uw.edu.pl/pl/archiwum,wizerunek-i-tozsamosc-miasta-jako-instrument-wzmacniania-jego-atrakcyjnosci-i-procesow-rozwoju-na-przykladzie-miasta-biala-podlaska
DOI: 10.7366/1509499517506
Streszczenie: W pracy przedstawiono stan rozwoju i tożsamość miasta Biała Podlaska przy wykorzystaniu analizy literatury i oficjalnych dokumentów władz miejskich. Zaprezentowano także opinie 316 studentów PSW na temat tożsamości i wizerunku Białej Podlaskiej. Badania ujawniły, ze wizerunek miasta jest silnie zdeterminowany lokalizacją w pobliżu granicy państwa oraz istnieniem ważnych w skali regionu ośrodków akademickich. Funkcjonowanie szkół wyższych oddziałuje nie tylko na miasto i otaczające je gmiony, lecz także na cały region oraz inne miejsca zamieszkania i zatrudnienia absolwentów. Badania potwierdziły hipotezę, że sposób postrzegania miasta przez studentów jest ważny dla dalszego rozwoju miasta.
Streszczenie: The paper presents the state of development and the identity of the city of Biała Podlaska using the analysis of literature and official documents of the municipial authorities. The opinions of 316 PSW students about the city's image and identity were also presented. The research revealed that the city's image is strongly determined by its location near the state border and the presence of academic centres in the region. The functioning of universities affects not only the city, the surrounding towns of the municipality, but also the entire region and other places of residence and employment of graduates. The research corroborated the hypothesis that the way in which students perceive the city is smportant for the further development of the city.

2/4
Nr opisu: 0000036748
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Zdzisław Szymański, Wiesława Załoga.
Tytuł pracy: Wizerunek menedżera jutra w organizacji
Tytuł równoległy: Immediate of the manager of tommorow organization
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Z. 13, nr 3, s. 99--114
p-ISSN: 1896-9380

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: istota ; menedżer ; odkrywanie ; organizacja ; wizerunek
Słowa kluczowe ang.: creature ; manager ; discovery ; organization ; image
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://nsz.edu.pl/resources/html/article/details?id=187009
Streszczenie: Autorzy artykułu podjeli w nim próbę charakterystyki, jak powinien wyglądać menadżer jutra. Najpierw wskazano rolę menadżera w organizacji oraz scharakteryzowano umiejętności menadżerskie. Omówiono zasady etycznego zachowania i przedstawiono jak istotna jest rola etyki menadżera w zarządzaniu. Następnie określono wizerunek menadżera jutra wskazując, że jego prawdziła siła będzie się przejawiać w jego zdolnościach, umiejętnościach i kreatywności rozumianej jako odkrywanie, porządkowanie oraz planowanie. Wskazano również na umiejętności i cechy menadżerów zwracając uwagę, że muszą być oni odporni na zmęczenie i zdolni do wykonywania zróżnicowanych zadań w nienormowanym czasie pracy. Ponadto menadżerowie muszą chcieć, umieć i lubić oddziaływać na innych ludzi. Powinni także umieć celowo dysponować swoimi osobistymi zasobami i używać ich na rzecz organizacji.
Streszczenie: The author of article attempted to characterize what the manager of tomorrow should look like. First, the manager's role in the organization was indicated and he characterized managerial skills. The principles of ethical behavior were discussed and the importance of the manager's ethical role in management was discussed. Next, the image of the manager of tomorrow was determined, indicating that his real strength would be manifested in his abilities, skills and creativity understood as discovering, organizing and planning. they also pointed to the skills and characteristics of managers, pointing out that they must be resistant to fatigue and able to perform differentiated tasks in non-standard working hours. In addition, managers must want to be able to and enjoy interacting with other people. They should also be able to deliberately dispose of their personal resources and use them for the organization.

3/4
Nr opisu: 0000033469
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Obraz jako narzędzie w wychowaniu do bezpieczeństwa
Tytuł całości: W: Aspekty wizualne w edukacji szkolnej i akademickiej / red. Halina Rarot, Mariusz Śniadkowski
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Politechnika Lubelska
Rok wydania: 2016
Seria: Monografie / Politechnika Lubelska
Strony zajęte przez pracę: S. 53-60
ISBN: 978-83-7947-239-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 18990
Liczba arkuszy: 0,47
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; obraz ; wychowanie
Słowa kluczowe ang.: safety ; image ; education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.bc.pollub.pl/Content/12912/aspekty-new.pdf
Streszczenie: Bezpieczeństwo jako ważna potrzeba ludzka zajmuje szczególne miejsce w życiu człowieka i w przestrzeni społecznej. Obecnie zauważamy wzrost zainteresowania tematyką bezpieczeństwa szkoły i w szkole wobec polskiej oświaty borykającej się z wieloma problemami zwłaszcza związanymi z niedostosowaniem społecznym dzieci i młodzieży oraz problemem agresji i przemocy w szkołach. Bezpieczeństwo jest nie tyle określonym stanem rzeczy, ile ciągłym procesem, w ramach którego podmioty działające w szkole starają się doskonalić mechanizmy zapewniające poczucie bezpieczeństwa. Ponieważ istniejące program profilaktyczne w szkołach nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty, a środowisko nauczycieli jest coraz bardziej bezradne, otwartym pozostaje poszukiwanie fundamentu budowania poczucia bezpieczeństwa.
Streszczenie: As one of the primary human needs, safety plays a particularly significant role in human life and the overall social milieu we live in. The Polish educational system, already struggling in a number of areas, particularly with regard to the social maladjustment of children and adolescents as well as the problems of school violence and aggression, is nowadays faced with growing concerns for the safety of and at educational facilities. Safety must be considered not as a particular state of affairs but rather a continuous process wherein various entities acting within the school environment make efforts to improve the mechanisms of ensuring the sense of security. As various preventive programs employed by schools often fail to yield the desired results and the teaching community is faced with a growing sense of helplessness, the question of the suitable foundation for a truly secure school environment remains open and pressing.

4/4
Nr opisu: 0000030197
Autorzy: Marek Kuźmicki, Małgorzata Anna Wasilewska.
Tytuł pracy: The Image of Poland as a Tourist Destination in the Country's Main Economic Partners
Tytuł równoległy: Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej w krajach głównych partnerów gospodarczych
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, Vol. XLIX, 3, s. 91--98
p-ISSN: 0459-9586
e-ISSN: 2449-8513

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 11.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wizerunek ; Polska ; destynacja turystyczna
Słowa kluczowe ang.: image ; Poland ; tourist destination
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
DOI: 10.17951/h.2015.59.3.91

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB