AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CONSUMER S ATTITUDE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000035355
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Sustainable consumption as a behaviour model of households
Tytuł całości: W: Integrated and Sustainable Regional Development Marketing and Sustainable Consumption : Proceedings of the 2017 International Conference "ECONOMIC SCIENCE FOR RURAL DEVELOPMENT" No 45 Jelgava, LLU ESAF, 27-28 April 2017
Miejsce wydania: Jelgava
Wydawca: Lativia University of Agriculture
Rok wydania: 2017
Seria: Economic Science for Rural Development, 1691-3078, No 45
Strony zajęte przez pracę: S. 351-359
ISBN: 978-9984-48-261-3
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja zrównoważona ; zachowania konsumenta
Słowa kluczowe ang.: household ; sustainable consumption ; consumer's attitude
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    http://llufb.llu.lv/conference/economic_science_rural/2017/Latvia_ESRD_45_2017-351-359.pdf
    Streszczenie: The problem of sustainable consumption is an interdisciplinary issue. It constitutes an important element of interest in the area of sustainable development. Households, as the most numerous consumers in the national economy, creating various models of consumption can aim at positive influence over the natural environment, the sustainable use of possessed resources. The purpose of the study is to indicate differences in the attitude towards sustainable consumption on the basis of the declared consumer's attitude of a head of a household in relation to the natural environment. The declared attitude was presented through a subjective opinion of respondents in the scope of approach to purchase decisions in the context of the natural environment. To achieve such a goal, the following research questions were asked: whether households headed by respondents with the pro-ecological attitude more often took actions indicating for the implementation of sustainable consumption and whether there was a significant percentage of entities not implementing sustainable consumption among respondents who had declared the neutral attitude in all the examined behaviours. For the purpose of the study, survey research was conducted on the group of 100 heads of households chosen with the use of targeted choice method.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB