AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: CONSUMER BEHAVIOUR
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000040473
Autorzy: Nad'a Hazuchová, Jana Stávková, Agnieszka Anna Siedlecka, L'udmila Nagyová.
Tytuł pracy: Current Aspects of Consumer Behaviour in Central European Countries
Tytuł całości: W: Perspectives on Consumer Behaviour : Theoretical Aspects and Practical Applications / ed. Włodzimierz Sroka
Miejsce wydania: Cham
Wydawca: Springer
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 3-29
ISBN: 978-3-030-47379-2
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe ang.: consumer ; consumer behaviour ; food economy ; quality of life ; household ; expectations ; Czech Republic ; Slovakia ; Poland

2/4
Nr opisu: 0000036945
Autorzy: Monika Anna Łęska, Agnieszka Kuś.
Tytuł pracy: Ecological awareness in the behaviour of young consumers - students of the Faculty of Economic and Technical Sciences of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł pracy w innym języku: Świadomość ekologiczna w zachowaniach młodych konsumentów - studentów WNET Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża JPII w Białej Podlaskiej
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 11, no. 4, p. 119--129
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: świadomość ekologiczna ; ochrona środowiska ; edukacja ekologiczna ; zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe ang.: environmental awareness ; environmental protection ; environmental education ; consumer behaviour
http://www.ers.edu.pl/SWIADOMOSC-EKOLOGICZNA-W-ZACHOWANIACH-MLODYCH-KONSUMENTOW-STUDENTOW-WNET-PANSTWOWEJ,103363,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2018-0040
Streszczenie: Subject and purpose of work: The reason for choosing the subject and undertaking the studies were information gaps regarding the behaviour of young consumers in the area of activities related to enviroment. Materials and methods: The study employed purposeful sampling with regards to the participants' field of study (programmes with environmental education content) and the year of education, as well as stratified sampling according to the structure of the population and its division into groups based on specified features. The technique of auditorium questionnaire was used. Results: The analysis showed that the students are characterised by a high level of ecological awareness and a sense of responsibility for it, and that is they are informed and pragmatic consumers. As involved and ecological consumers, they behave in a pro-ecological way and create desirable patterns of consumer behaviour. Conclusions: It was found that the students have a sense of responsibility for the surrounding environment. Convinced about their individual influence, they create desirable patterns of proecological behaviour.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Uzasadnieniem wyboru tematu oraz podjęcia badań były luki informacyjne w zakresie zachowań młodych konsumentów w obszarze działań związanych ze środowiskiem. Materiały i metody: badaniach zastosowano celowy dobór próby z uwagi na kierunek i rok kształcenia oraz warstwowy - znana była struktura populacji oraz podział na warstwy wg określonych cech. Wykorzystano technikę ankiety audytoryjnej. Wyniki: Analizowanych studentów charakteryzuje wysoki poziom świadomości ekologicznej oraz poczucia odpowiedzialności za nie jako konsumentów poinformowanych i pragmatycznych. Podejmują oni zachowania proekologiczne oraz jako konsumenci zaangażowani i ekologiczni tworzą pożądane wzorce zachowań konsumenckich. Wnioski: Analizowani studenci mają poczucie odpowiedzialności za otaczające ich środowisko zaś przekonanie o indywidualnym wpływie znajduje przełożenie w proekologicznych zachowaniach.

3/4
Nr opisu: 0000035353
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Postawa konsumencka względem środowiska przyrodniczego a zachowania nabywcze gospodarstw domowych na rynku artykułów spożywczych
Tytuł równoległy: Consumer Attitude towards the Natural Environment and Households' Purchasing Behaviours in the Market for Foodstuffs
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 3 (20), s. 45--58
p-ISSN: 2083-6929

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: środowisko przyrodnicze ; zachowania konsumenta ; gospodarstwo domowe ; Artykuły spożywcze ; badania ankietowe ; Wyniki badań
Słowa kluczowe ang.: natural environment ; consumer behaviour ; Household Foodstuffs ; Questionnaire survey ; Research results
Streszczenie: Artykuł ma na celu wskazanie zależności występującej pomiędzy deklarowaną postawą konsumencką względem środowiska a decyzjami związanymi z nabywaniem artykułów spożywczych. Jest on próbą odpowiedzi na pytania badawcze: czy deklarowana postawa konsumencka wskazująca na zainteresowanie kwestiami środowiska przyrodniczego znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistych decyzjach nabywczych, czy konsumenci charakteryzujący się postawą prośrodowiskową są bliżej wcielania w swoich praktykach nabywczych rozwiązań wskazujących na konsumpcję zrównoważoną. W tym celu przeprowadzone zostały badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety na grupie 100 kierowników, będących głową gospodarstwa domowego, wybranych z wykorzystaniem metody doboru nielosowego. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, iż subiektywna ocena zainteresowania kwestiami środowiska przyrodniczego ma bezpośrednie odzwierciedlenie w aktywności na rynku artykułów żywnościowych. Respondenci reprezentujący postawę prośrodowiskową zdecydowanie w większym stopniu przy podejmowaniu decyzji nabywczych wskazywali ważność kwestii środowiskowych. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że wskazane byłyby dalsze badania, mające na celu zbadanie poziomu świadomości ekologicznej i jej wpływu na decyzje i postawy konsumentów. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
Streszczenie: The aim of the article is to indicate the dependence occurring between the declared consumer attitude towards the environment and the decisions related to purchases of foodstuffs. The article is an attempt to answer the research questions: Is the declared consumer attitude, indicating the concern about the natural environment's issues, reflected in real purchasing decisions? Are the consumers, characterising by the pro-environmental attitude, closer to the implementation in their purchasing practices of the solutions pointing out to sustainable consumption? Having this in mind, the author carried out questionnaire-based surveys in a group of 100 heads of households selected by the method of nonprobability sampling. The obtained results allow statement that the subjective evaluation of the concern about the natural environment's issues is directly reflected in activity in the market for food. The respondents representing he pro-environmental attitude in a definitely greater degree were indicating while making their purchasing decisions to the importance of environmental issues. The carried out surveys allow stating that it would be reasonable to conduct further research aimed at surveying the level of ecological awareness and its impact on the consumers' decisions and attitudes. The article is of the research nature. (original abstract)

4/4
Nr opisu: 0000024486
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Consumer behaviour and modern marketing
Tytuł całości: W: Theory of Management 5 : the Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base / ed. Š. Hittmár
Miejsce wydania: Zilina
Wydawca: Faculty of Management Science and Informatics. University of Zilina
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 122-126
ISBN: 978-80-554-0590-2
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w książce zagranicznej
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: zachowania konsumenckie ; marketing
Słowa kluczowe ang.: consumer behaviour ; marketing ; academic marketing ; marketing identity

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB