AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: LAG
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000035626
Autorzy: Danuta Jolanta Guzal-Dec.
Tytuł pracy: Local Action Groups as a New Marketing Entity in Local Governments. : A case study ftom the Lubelskie Province
Tytuł równoległy: Lokalne grupy działania jako nowy podmiot aktywności marketingowej samorządów gminnych : przykład województwa lubelskiego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 13, No. 2, p. 167--181
p-ISSN: 1897-2721

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 13.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: LGD ; marketing terytorialny ; polityka komunikacji społecznej ; Public Relations (PR)
Słowa kluczowe ang.: LAG ; place marketing ; public communication policy ; Public Relations (PR)
Uwaga: Kopia dostepna w Sekcji Bibliometrii
http://www.uwm.edu.pl/wne/podstrony/oej1/wydania/2018/artykuly_13_2/05.pdf
Streszczenie: This paper defines the scope and tools used within the framework of a marketing function, particularly including communications by Local Action Groups (LAGs). The aim of the research was to determine the significance of LAGs in the creation of a territorial product and the range of Public Relation (PR) applications by LAGs in the marketing communication of municipalities. This was achieved by means of a literature review, desk research and the analysis of documents including those that directly regulate the functioning of all 22 LAGs from the Lubelskie Province during the 2014 to 2020 period. According to the research results, the marketing activities of LAGs constitute a combination of activity with respect to product development and PR, activity related to the creation/development of tourism products and their promotion. The marketing activity of LAGs is a synergistic reinforcement of the marketing activity conducted by individual local governments in the area of product development and shaping of the image. LAGs are an entity actively participating in PR. They also enhance the catalogue of PR tools used by the administration of rural municipalities.
Streszczenie: W pracy określono zakres i narzędzia funkcji marketingowej, w tym szczególnie funkcji komunikacyjnej lokalnych grup działania (LGD). Celem badań było określenie znaczenia LGD w kreowaniu produktu terytorialnego oraz zakresu wykorzystania PR przez LGD w komunikacji marketingowej gmin. Cel zrealizowano dzięki przeglądowi literatury, desk research oraz analizie dokumentów, szczególnie dokumentów bezpośrednio regulujących w perspektywie 2014-2020 funkcjonowanie ogółu 22 LGD w województwie lubelskim. W świetle wyników badań działania marketingowe LGD stanowią połączenie aktywności w zakresie rozwoju produktu i PR, aktywności związanej z tworzeniem/rozwojem produktów turystycznych oraz ich promocją. Działalność marketingowa LGD jest wzmocnieniem synergicznym aktywności marketingowej pojedynczych samorządów w obszarze rozwoju produktu i kształtowania wizerunku. LGD stanowią podmiot aktywnie uczestniczący w PR, a w tym w event marketingu, wzbogacają katalog stosowanych przez urzędy gmin wiejskich narzędzi PR.
Projekt/grant: The role of institutions (LAGs) in sustainable development of peripheral regions : Badania statutowe KEiZ, ZE-5

2/2
Nr opisu: 0000034944
Autorzy: Danuta Jolanta Guzal-Dec, Magdalena Anna Zwolińska-Ligaj.
Tytuł pracy: Lokalne grupy działania na rzecz włączenia społecznego w województwie lubelskim
Tytuł równoległy: Local action groups for social inclusion in Lublin Region
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. XIX, z. 3, s. 71--78
p-ISSN: 1508-3535

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ekskluzja społeczna ; inkluzja społeczna ; rozwój inkluzywny ; program LEADER ; LGD
Słowa kluczowe ang.: social exclusion ; social inclusion ; inclusive growth ; LEADER programme ; LAG
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://rnseria.com/resources/html/article/details?id=151535
DOI: 10.5604/01.3001.0010.3218
Streszczenie: Celem pracy jest charakterystyka funkcjonowania lokalnych grup działania (LGD) w perspektywie 2014-2020 i ocena skali i zakresu oddziaływania LGD poprzez politykę włączenia społecznego na społeczności obszarów wiejskich i miejsko-wiejskich województwa lubelskiego. Cel został zrealizowany dzięki analizie literatury przedmiotu i dokumentów regulujących funkcjonowanie wszystkich 22 LGD z województwa lubelskiego oraz desk research. Zebrany materiał poddano analizie statystycznej z zastosowaniem statystki opisowej oraz testu istotności różnic. Wykazano, że przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu w różnych jego wymiarach i obszarach zawarto w celach statutowych i strategiach rozwoju wszystkich LGD. Wśród nich wyodrębniono grupę szczególnie aktywnie realizujących politykę włączenia, jednak wykazano niską aktywność badanych LGD na rzecz rozwoju działań postulowanych w Krajowym Programie Rozwoju Ekonomii Społecznej.
Streszczenie: The aim of the study was to characterize the functioning of the Local Action Groups (LAGs) in the 2014-2020 perspective and to assess the scale and extent of LAGs impact through the social inclusion policy for rural and urban-rural communities in Lublin voivodship. The aim was achieved through the analysis of literature as well as documents regulating the functioning of all 22 LAGs in Lubelskie Voivodship. The desk research method was also used. In the analysis of the research material elements of descriptive statistics and the significance test of differences were used. It has been demonstrated that counteracting social exclusion in various dimensions and areas was outlined in the statutory purposes and development strategies of all LAGs. Among the LAGs investigated there are entities that actively implement the policy of inclusion. However, the activity of LAGs surveyed in the activities undertaken under the National Program for the Development of Social Economy is low.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB