Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SMARZEWSKA AGNIESZKA Liczba odnalezionych rekordów: 68
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The completion of first and second cycle higher education significantly increases one's employment opportunities. It is primarily due to the education programmes implemented in the study course and the activities undertaken by students with regard to capital development. Accordingly, career capital might be understood as one's career assets, the sum of experience, knowledge, skills, relationships as well as material status obtained in the educational process. The developed career capital, in turn, is an indicator of one's employability, which is visible in two dimensions: the objective one (career development stages) and subjective (convictions about the possessed competencies and the corresponding satisfaction of one's development). The effectiveness of a prospective employee in the labour market is therefore conditioned by two variables, i.e. the level of investment in own development and its scope. The following article aims to analyse the proper preparation for the professional workforce in the final year students of the first and second cycles and demonstrate the measures taken by a higher education institution that may impact students' career capital acquisition in the subjective dimension. To achieve the objective, we conducted quantitative research in the group of 753 students in PSW in Biała Podlaska, which accounted for 98.8% of all the persons taking the final exam. To do the study, questionnaire no. 36, an assessment tool devised for The PSW Internal System for Ensuring the Quality of Education, consisting of close questions, was used. Participation in the research was voluntary, although a targeted selection was made. The study concerned the period from February 1, 2017, to September 30, 2017. Programme STATISTICA 10 was applied to analyse the variables, whereas the relationships between the variables were examined using the Mann-Whitney U test. In all investigated cases, the assumed significance level was p <0.05, and statistically significant findings were marked with an asterisk (*). The components of career capital were identified on the basis of variability in the mastery of social competences acquired while studying, study conditions, educational, social and cultural offer, self-assessment of learning outcomes as well as further education plans. The results of the conducted research are to indicate statistically significant relationships between providing the proper preparation for professional work by the university and the way the institution operates to ensure human capital development. The higher the level of social competences in students, the better they are prepared for the transition process. Providing higher academic standards of studying (quality of didactic classes, library resources, infrastructure) improves the readiness for work. The same is true of the development of educational offer in the field of language courses, lectures by interesting persons and study trips. Those who are well prepared for prof
3/68
Nr opisu: 0000035824 Autorzy: Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Analiza systemu motywacyjnego pracowników kadry administracyjnej jednostki sektora publicznego Tytuł równoległy: Analysis of the incentive scheme for the administration staff of public sector units Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, T. 12, nr 2, s. 65--72 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: efektywność ; motywacja ; rozwój zawodowy ; satysfakcja ; wydajność Słowa kluczowe ang.: efficiency ; motivation ; professional development ; satisfaction ; performane http://rozprawyspoleczne.edu.pl/ANALIZA-SYSTEMU-MOTYWACYJNEGO-PRACOWNIKOW-KADRY-nADMINISTRACYJNEJ-JEDNOSTKI-SEKTORA,110876,0,1.html DOI: 10.29316/rs.2018.16 Streszczenie: Przedmiotem badań była ocena opinii pracowników kadry administracyjnej jednostki sektora publicznego w tym przypadku Uczelni Wyższej nt. wewnętrznego systemu motywacyjnego. Celem pracy było określenie najbardziej istotnych bodźców motywacyjnych z uwzględnieniem podziału na motywatory płacowe oraz pozapłacowe. Materiały i metody: Badanie zrealizowano przy pomocy kwestionariusza ankiety online, na zasadzie doboru celowego respondentów, tj. każdy pracownik administracyjny otrzymał maila z linkiem do kwestionariusza ankiety wraz z prośbą o wzięcie udziału w badaniu. Wyniki: Badania własne przeprowadzane za pomocą kwestionariusza ankiety wykazały, iż głównymi czynnikami motywującymi pracowników administracyjnych do pracy są m.in.: wysokość wynagrodzenia zasadniczego, możliwość awansu, zmiana stopnia zaszeregowania, stabilność zatrudnienia, skonkretyzowane i jasno wyznaczone cele oraz premia uznaniowa. Wnioski: Płacowe czynniki motywacyjne są dla respondentów kluczowe w procesie samorealizacji i zadowolenia z wykonywanej pracy. Oznacza to, że pracownicy najbardziej cenią sobie fakt stałej, dobrze płatnej pracy z możliwością rozwoju. Streszczenie: The subject of the research was the assessment of the opinions held by the administration staff of a public-sector unit - in this case of a University - on the subject of internal incentive system. The aim of the work was to determine the most important motivational incentives, including the division into remunerative and non-remunerative motivators. Material and methods. The survey was carried out using an online questionnaire, on the basis of targeted selection of respondents, i.e. each administration employee received an e-mail with a link to the questionnaire, along with a request to participate in the survey. Results. Proprietary research carried out using a questionnaire survey showed that the main factors motivating administration employees to work are, among others, basic salary amount, promotion opportunities, change of rank, stability of employment, specific and clearly defined goals and discretionary bonus. Conclusions. Remunerative motivational factors are crucial for the respondents in the process of personal fulfillment and satisfaction with the work performed. This means that employees appreciate a stable, well-paid job with development opportunities
4/68
Nr opisu: 0000035734 Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Development of students' social competences : a study of university entrees' expectations towards a higher education institution Tytuł całości: W: EDULEARN18 Conference Proceedings : 10th International Conference on Education and New Learning Technologies July 2nd-4th, 2018 - Palma, Mallorca, Spain / ed. by L. Gómez Chova, a. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Palma Wydawca: IATED Academy Rok wydania: 2018 Seria: EDULEARN Proceedings, 2340-1117 Strony zajęte przez pracę: S. 4130-4134 ISBN: 978-84-09-02709-5 Uwagi: Publikacja naukowa zindeksowania w Web of Science w 2021 r. Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Liczba znaków: 16227 Liczba arkuszy: 0,4 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: social competences ; students ; expectations ; higher education Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Inne bazy podające opis:
WoS
https://library.iated.org/view/DABROWSKA2018DEV DOI: 10.21125/edulearn.2018.1047 Streszczenie: The present-day social trends, phenomena and experiences, i.e. technological expansion, widely assessable educational systems or the inevitability of lifelong learning imply that education remains a necessity and its role in the future is likely to increase even further. Despite various complaints about the deepening degree devaluation or lifetime employment coming under pressure due to changing markets, there seems to be no perceived shortfall in students' aspirations for acquiring degrees worldwide. Also in Poland higher educational institutions appear to do well conversely to a drastic decline in the numbers of the young people's generation. As recent estimations indicate, many young Poles have started their higher education or intend to enter universities, and their numbers are the highest in the OECD countries. Also, the Central Statistical Office in Poland (GUS) reports confirm that the percentage of those with higher education degrees has reached its new peak in the present decade. The dissemination of higher education is undoubtedly a positive phenomenon as it is directly linked to improving one's social position. As numerous analyses show, education is still associated with better well-being, including life expectancy, better standards of living or professional prospects. Also, young peoples' plans and choices may testify to the attractiveness of entering colleges and universities. The view is shared by all socio-demographic groups in Poland as the desire to develop their competencies seem to be evenly spaced in the Polish society. Likewise, groups from lower socioeconomic status backgrounds inhibiting small towns or rural areas share the global aspirations concerning education and the numbers of the present, and prospective students remain high. The following article attempts to analyse the expectations of one such group entering the first and second cycle courses in PSW in Biala Podlaska, Poland, concerning possibilities of transition into the labour market or acquiring practical skills. It analyses the economic income in their households as well as other socioeconomic aspects such as the number of persons in the family, including those employed. The study sample involved 574 first-year entrees, out of all 975 enrolled students as of October 2017. Its findings are based on questionnaire no. 33, which is part of The PSW Internal System for Ensuring the Quality of Education assessment tools. To do the computation, programme Statistica 10 was applied, whereas to determine statistically significant relationships between the variables we used the Chi-square test. The study attempts to determine how different social competencies acquired while studying impact on students' personal development. Further, it assesses whether the diversification of the university's educational offer meets the expectations of the first-year students. As a result of the conducted analyses, it has been found that there is a statistical dependence between
5/68
Nr opisu: 0000036601 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Działania na rzecz bezpieczeństwa edukacyjnego studentów I roku Tytuł równoległy: Providing educational safety to the 1st-year students Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 2 (101), s. 94--101 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: student ; bezpieczeństwo edukacyjne ; wybór kierunku studiów ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: student ; educational safety ; choice of the field of study ; socio-economic situation ; competence Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/index.php/pl/eud/2018/2/11 Streszczenie: The 1st-year students choose the field of study according to their interests regardlessof the socio-economic situation of family they come from. They consider the importance of the practical profile and having social competence essential on the labor market. The university education enables them to get the higher education, ensuring the educational safety thanks to a tailor-measured educational offer. The article presents the feedback from the research conducted on the group of 574 1st-year students, considering financial background and students' educational expectations that in fluence the university educational policy in practice.
6/68
Nr opisu: 0000036216 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Izabela Krystyna Dąbrowska. Tytuł pracy: Material Support at the University as an Element of Social Security Tytuł całości: W: ICERI2018 Proceedings 11th International Conference of Education, Research and Innovation November 12th-14th, 2018 - Seville, Spain b e f c / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Seville Wydawca: IATED Academy Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 2921-2926 ISBN: 978-84-09-05948-5 Uwagi: Publikacja naukowa zindeksowana w Web of Science w 2021 r. Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Liczba znaków: 12819 Liczba arkuszy: 0,32 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: material help ; students ; university ; efficiency of support Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://library.iated.org/view/SMARZEWSKA2018MAT DOI: 10.21125/iceri.2018.1649 Streszczenie: The material help provided to students, which is supposed to reduce poverty and vulnerability as well as diminish their exposure to risks, is conditioned by legal acts. Polish universities, similarly to other state institutions, receive financial resources for this purpose from the budget. Within the legal framework, students can obtain financial support in the form of social and special scholarships, allowances for the disabled, rector's scholarships for academic performance, grants and the minister's scholarships for outstanding achievements in science or sport. Receiving a particular form of assistance depends on meeting formal criteria specified for each type of assistance. The following article aims at analyzing the types of material support provided at PSW, a university in Biała Podlaska, their amount and impact on the students' socio-economic situation in terms of satisfying their existential needs. It attempts to determine to what extent the financial aid provides students with security and diminishes their fears about the future. To achieve the goal, the article presents quantitative research conducted in 2017 on a group of 884 students. It used a diagnostic survey in the form of a questionnaire containing closed questions. Students' participation in the study was voluntary and based on a random selection. The study was carried out online in the period from 1 to 31 March 2017. The analytical part of the research involved the programme STATISTICA 10, which by using statistical tests determined the relationships between particular variables. In all the analyzed cases, the significance level was assumed at p <0.05, and statistically significant responses were marked with an asterisk (*). As a result of the conducted research, it was found that financial support addressed to students is an essential element of improving their socio-economic situation. The dominant form of assistance in the examined group was the social scholarship, and, in students' opinion, the criteria for awarding benefits are clear, objective and understandable. Accordingly, it has been proven that material aid can be both efficient and effective in enhancing students' capacity to engage in the educational process.
7/68
Nr opisu: 0000036217 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Izabela Krystyna Dąbrowska. Tytuł pracy: Preventing Social Exclusion of Students and Their Families by Providing Allowances Tytuł całości: W: ICERI2018 Proceedings 11th International Conference of Education, Research and Innovation November 12th-14th, 2017 - Seville, Spain b e f c / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Seville Wydawca: IATED Academy Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 2943-2947 ISBN: 978-84-09-05948-5 Uwagi: Publikacja naukowa zindeksowana w Web of Science w 2021 r. Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Liczba znaków: 11121 Liczba arkuszy: 0,28 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: social exclusion ; students ; university ; social security Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://library.iated.org/view/SMARZEWSKA2018PRE DOI: 10.21125/iceri.2018.1652 Streszczenie: The idea of preventing social exclusion, understood as the process systematically blocking individuals from various opportunities and resources, is to minimize or abolish social injustice and wrongs. Commonly, the areas of citizen and public protection refer to health, education, social issues or culture. Accordingly, the subject literature often comes forward with the term "social security" to refer to the issues of social exclusion. It covers a widely understood state support that provides a minimum standard of living, including free access to education, cultural events and health treatment for individuals and their families. However, social security may also refer to young people involved in the educational process who do not have sufficient funds to secure their educational needs. Having the above in mind, the article aims at identifying such needs and actions taken by PSW, a university in Biała Podlaska, that help prevent social exclusion of the poorest students through providing them with different forms of material help. To achieve the goal, the article presents quantitative research conducted on a group of 884 students. The study involved a diagnostic survey in the form of a questionnaire consisting of several closed questions. Students' participation in the study was voluntary and based on a random selection. The research was conducted on-line in the period from 1 to 31 March 2017 and applied the programme STATISTICA 10 to analyze particular variables. By using statistical tests, the relationships between variables were examined. In all the analyzed cases, the significance level was assumed at p <0.05, and statistically significant responses were marked with an asterisk. Basing on the analysis of own research, we have found that over 80.0% of the respondents examined at PSW have an opportunity to meet their basic needs thanks to the material support from the university. Over 1/3 of the tested students would not be able to continue their studies without the material aid received from the institution. Additionally, it turned out that every fifth student quite often supports the closest family with the funds from the university. Accordingly, as the respondents admit, the material support received at the institution allowed them to fully satisfy their existential needs, which in turn let them concentrate on own educational needs.
8/68
Nr opisu: 0000035574 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Sytuacja społeczno-ekonomiczna studentów w kontekście wyboru kierunku studiów Tytuł równoległy: Students' socio-economic situation and choosing a degree course Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, T. 12, Nr 1, s. 59--65 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: student ; wybór kierunku studiów ; status materialny Słowa kluczowe ang.: student ; choosing a degree course ; material status http://rozprawyspoleczne.edu.pl/SYTUACJA-SPOLECZNO-EKONOMICZNA-STUDENTOW-nW-KONTEKSCIE-WYBORU-KIERUNKU-STUDIOW,110865,0,1.html DOI: 10.29316/rs.2018.07 Streszczenie: Wstęp. Wybór kierunku studiów przez kandydata można analizować w odniesieniu do jego statusu ekonomicznego. Celem artykułu było zbadanie wpływu sytuacji społeczno-ekonomicznej studenta na wybór kierunku studiów. Materiał i metody. Ankietą objęto 514 studentów pierwszego roku PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki. W wyniku analiz stwierdzono, iż najkorzystniejszą sytuację materialną posiadali studenci kierunku ratownictwo medyczne, najmniej korzystną zaś na filologii, specjalność filologia rosyjska. U blisko 70,0% badanych oboje rodzice pracują i osiągają stałe dochody. Średni poziom dochodu netto na jedną osobę wyniósł 810,00 zł. Gospodarstwo domowe studenta liczyło średnio 3,9 osoby. Wnioski. Student PSW posiada dochody na 1 osobę w gospodarstwie domowym na poziomie do 1000 zł (blisko o 30% niższe niż przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę w 2015 r. - GUS, 2016 w Polsce), z 3-4 osobami w gospodarstwie domowym, w którym oboje rodziców są aktywni zawodowo, głównie jako zatrudnieni u kogoś. Streszczenie: Introduction. The moment students choose their degree course allows for analysing their economic situation. The aim of the article was to research the impact of socio-economic conditions on students' selection of the degree course. Material and methods. The survey involved 514 first-year students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. Results. In the research process, it was found that Emergency Medicine Department conducted the best analysis of the financial situation of students, whereas the students of Russian Philology Department were the least tested ones. In nearly 70.0% of the respondents, both parents work, having a steady income. The average level of net income amounted to PLN 810,00 per capita. The student's household consisted of, on average, 3.9 persons. Conclusions. The average PSW student's income per capita in the household falls in the range of up to PLN 1000, i.e. nearly 30% lower than the disposible monthly income per capita in 2015 (the Polish Central Statistical Office, 2016), with 3-4 persons in the household, in which both parents are professionally active.
9/68
Nr opisu: 0000034812 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Dorota Bodzak. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo zrównoważonego rozwoju w ujęciu wskaźnikowym Tytuł równoległy: Security of sustainable devlopment in the indicator scale Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo w perspektywie ekologicznej / red. nauk. Mariusz Kubiak, Maciej Tołwiński Miejsce wydania: Warszawa-Siedlce Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S. 107-134 ISBN: 978-83-7545-776-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; zrównoważony rozwój ; wskaźniki Słowa kluczowe ang.: security ; sustainable development ; indicators Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii Streszczenie: Efektem realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju (ZR) jest możliwość dokonania pomiarów poziomu rozwoju. Służą do tego odpowiednie wskaźniki przypisane do ładów środowiskowego, gospodarczego oraz społecznego. Pozyskanie zmiennych do wyliczenia wskaźników było możliwe dzięki prowadzonej sprawozdawczości gminnej. Celem rozdziału jest dokonanie analizy zrównoważenia ładów w 17 gminach powiatu bialskiego. Realizacja celu badawczego była mozliwa dzięki zastosowaniu procesu rangowania wartości wskaźników w gminach, analizie skupień oraz analizie wariancji zmiennych. Efektem prowadzonych badań jest możliwość stwierdzenia obecności zrównoważenia stanowiącej bezpieczeństwo rozwoju lokalnego lub jej braku, co zagraża koncepcji rozwojowej gminy. Realizowana przez władze gminne polityka rozwoju wykazuje niezrównowżony charakter i odbywa się z ograniczeniem w co najmniej jednym ładzie. Streszczenie: The result of implementing the concept of sustainable development (SD) is the ability to measure the level of development. This is done with appropriate indicators attributed to environmental, economic and social development. Obtaining variables to calculate the indicators was possible through municipal reporting conducted. This chapter aims to analyze the sustainability of orders in 17 municipalities of Biala Podlaska. Implementation of the paper was possible by the use of process indicators in the ranking of municipalities, cluster analysis of variables variance. The result of the research is the ability to determine the presence of balance which is the safety of local development or its absence that threatens the concept of development of the municipality. Carried out by the municipal authorities unbalanced development policy shows character and is held with a limitiation in at least order.
10/68
Nr opisu: 0000034808 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Działania na rzecz umiędzynarodowienia kształcenia w szkole wyższej Tytuł równoległy: Internationalization of higher education - the construction of the linear model Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, nr 2 (97), s. 104--116 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: umiędzynarodowienie ; szkolnictwo wyższe ; język obcy Słowa kluczowe ang.: internationalization ; higher education ; foreign language Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2017/edu_2_2017.pdf Streszczenie: Learning a foreign language is currently the leading element of the development at every level of education. Having a foreign language skills helps to communicate in a multicultural environment and favors mobility processes. The internationalization of the higher education process takes place in most countries. The purpose of the article is to present results from the research based on which a linear model of foreign language learning cost was built. The model allows to fulfill the expectations in terms of the preferences of the cost of learning a foreign language and the number of hours of classes per week, and it gives the university the ability to determine the economics of the project, without having to analyze separate stakeholders of the academic community.
11/68
Nr opisu: 0000035318 Autorzy: Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Kształcenie ustawiczne dorosłych a system motywacyjny - studium przypadku Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, nr 3, s. 31--42 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: efektywność ; motywacja ; rozwój zawodowy ; satysfakcja ; wydajność Słowa kluczowe ang.: effictiveness ; motivation ; professional development ; satisfaction ; efficiency Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2017/edu_3_2017.pdf Streszczenie: Continuing education is a part of lifelong learning referring to adults, understood as a whole of cognitive activity taken during life with the aim of deepening knowledge, skills or qualifications (for personal, social or professional reasons). Employees motivation is one of the main components of enterprise management. That is why it is extremely important to define in a company the most important factors that have an effect as activating employees and giving them the enthusiasm to work more efficiently while still providing them with satisfaction. This article aims to present the results of the analysis of the personal preferences of the administrative staff of the State Higher School Pope John Paul II in Biala Podlaska to determine the level of involvement in the process of development and self-education. It is focused on the classification of the most important financial and non-financial factors for the implementation of the process of self-education and developing their skills, both soft and hard.
12/68
Nr opisu: 0000035103 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Kształtowanie bezpieczeństwa zawodowego absolwentów Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. XXII, No. 2, p. 273--285 p-ISSN: 2300-5327 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; absolwenci ; rynek pracy ; stopień studiów Słowa kluczowe ang.: safety ; graduate ; labor market ; degree system Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-2-2017 Streszczenie: Szanse na znalezienie pracy wzrastają wraz z ukończeniem studiów wyższych. Zapewnienie bezpieczeństwa zawodowego absolwentom stanowi jedno z podstawowych działań kształtowanych przez bezpieczeństwo edukacyjne. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów jest pożądanym działaniem szkoły, przekładającym się na aktualizację realizowanej strategii. Celem artykułu jest dokonanie analizy sytuacji absolwentów uczelni po ukończeniu kształcenia na poziomie studiów wyższych I i II stopnia. Efektem badań jest stwierdzenie, że wykształcenie wyższe zwiększa szanse na zatrudnienie, a realizowany w trakcie studiów program kształcenia umożliwia właściwe przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Badania potwierdziły, iż stopień ukończonych studiów jest czynnikiem różnicującym szanse zawodowe absolwentów uczelni. Przedstawione wnioski kształtują pozytywną opinię absolwentów w zakresie wszystkich obszarów objętych badaniami, potwierdzając tym samym poprawność prowadzonej polityki uczelni i działań budujących bezpieczeństwo edukacyjne. Ponad 80% absolwentów jest przekonanych o właściwym przygotowaniu do pracy zawodowej. Główną zaletą zdobytego wykształcenia zdaniem absolwentów jest wzrost szans na rynku pracy. Absolwenci zastrzegają konieczność ulepszania oferty edukacyjnej, społecznej i kulturalnej uczelni, głównie poprzez organizację spotkań z ciekawymi ludźmi, kursów językowych oraz wycieczek naukowych/studyjnych. Prezentowane wyniki badań są zatem częścią cyklu badawczego z zakresu bezpieczeństwa edukacyjnego, uwzględniającego szereg tworzących je elementów, m.in. badania studentów I roku w zakresie wyboru uczelni oraz kierunku studiów, badania opinii pracodawców pod kątem oceny studentów odbywających praktyki zawodowe czy monitoringu karier zawodowych absolwentów. Streszczenie: Chances of the placement are growing along with obtaining a university degree. Providing the occupational safety for graduates constitutes one of basic action shaped by the educational safety. Monitoring professional careers of graduates is desired with functioning of the school, translating into the update of the realized strategy. This article aims to analyze the situation of graduates after finishing education at the undergraduate level and postgraduate level. A statement that the higher education is lengthening the odds on the employment is an effect of survey, and the program carried out in the course of studies of the education enables due preparing for the transition to the labour market. The survey confirmed that the degree of completed studies was a factor diversifying professional chances of graduates of the college. Made conclusions are shaping the positive opinion of graduates in all areas provided with the survey, confirming the correctness of the pursued politics of the college and action creating the educational safety in the process. Over the 80% of graduates are convinced of the due preparation for the career. According to graduates' an increase in the labour market opportunities is a major advantage of the get education. Graduates are reserving the need to modify the college offer of the educational, social and cultural areas, mainly through the organization of meetings with interesting people, language courses and scientific trips. And so presented findings are a part of the research cycle from the margin of safety educational, taking into account the row of elements forming them, among others examining students at the beginning in choice of college and course degree, of opinion poll of employers in terms of the assessment of students undergoing traineeships or the monitoring of professional careers of graduates.
13/68
Nr opisu: 0000033201 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł monografii: Bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów szkół wyższych / Agnieszka Smarzewska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2016 Strony: 160 s., il. 24 cm ISBN: 978-83-64881-33-6 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Liczba arkuszy: 8 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; bezpieczeństwo społeczne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkoła wyższa ; aktywność zawodowa
14/68
Nr opisu: 0000032441 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach. Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.
15/68
Nr opisu: 0000034694 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Pozyskiwanie informacji od pracodawców w celu tworzenia bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł całości: W: Informacyjne uwarunkowania współczesnego bezpieczeństwa / red. nauk. Mariusz Kubiak, Robert Białoskórski Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 140-153 ISBN: 978-83-64415-41-8 Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: informacja ; bezpieczeństwo edukacyjne ; uczelnia ; student ; pracodawca ; rynek pracy Słowa kluczowe ang.: information ; education security ; college ; university ; student ; employer ; labor market Streszczenie: Pozyskiwanie informacji od pracodawców (instytucji) przyjmujących studentów z kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe na praktyke zawodową jest działaniem niezwykle istotnym w procesie kształcenia. Potrzeba współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stanowiącym potencjalny rynek pracy dla absolwentów kierunku studiów wynika z postanowień Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Uzyskane wyniki badań posłużą, m. in. weryfikacji obowiązującego programu studiów dla kierunku studiów oraz przygotowania atrakcyjnej oferty dostosowanej do potrzeb rynku pracy. Streszczenie: Obtaining information from employers (institutions) receiving students from the faculty at the National Securty field of study to professional practice is very important activity in the learning process. The need for cooperation with the socio-economic environment, constituting a potential job market for graduates studies derived from the provisions of the Law on Higher Education, Ordinance of the Minister of Science and Higher Education, and the Internal Quality Assurance System. The research results study will help to verify the current program of study for the field of study and to prepare an attractive education offer tailored to the needs of the labor market.
16/68
Nr opisu: 0000032820 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Wpływ profilu kształcenia na bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów Tytuł równoległy: The influence of the profile of education on the educational safety of graduates Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 1 (92), s. 84--95 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; profil kształcenia ; absolwenci Słowa kluczowe ang.: educationa safety ; profile of education ; a graduates Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2016/edu_1_2016.pdf Streszczenie: Apart from a general-academic profile of education, a practical profile is functioning including at least three-month compulsory traineeship to be done by students in the course of learning. The article presents the opinions of graduates, of both a general-academic profile and a practical profile, to determine the influence of a profile of studying on the educational safety. The analyses considered among others the following issues: a direction, a speciality, a curriculum, a level of taking control of competences, preparation for a career, conditions of studying. The feedback shows that in the opinions of graduates, the education at a practical profile provides stronger educational safety to future graduates when compared with the education at a general-academic profile.
17/68
Nr opisu: 0000032997 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Wybory edukacyjne studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w kontekście bezpieczeństwa społecznego Tytuł równoległy: Educational choices of students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska in the context of social security Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 3, s. 54--63 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_3_2016_top_druk_art_07.pdf Streszczenie: Celem bezpieczeństwa społecznego jest tworzenie warunków do rozwoju i umożliwienie uczestnictwa w życiu społecznym. W odniesieniu do uczelni wyższej z obszaru bezpieczeństwa społecznego schodzi się na poziom bezpieczeństwa edukacyjnego, w ramach którego prowadzone są badania w zakresie wyborów edukacyjnych studentów oraz stopnia zaspokojenia ich potrzeb kształcenia i rozwoju. W artykule podjęto próbę pozyskania informacji na temat oczekiwań i motywów wyboru uczelni, by zapewnić możliwość ich realizacji poprzez tworzenie właściwych warunków do nauki oraz adekwatną ofertę edukacyjną. Prowadzone analizy odniesiono do kierunku studiów celem poznania skali dywersyfikacji odpowiedzi 576 respondentów we wskazanym przedmiocie badań. Uzyskano zależności istotne statystycznie w zakresie planów na przyszłość, powodów podjęcia studiów, a także jednego z motywów wyboru uczelni. Efektem końcowym jest sfomułowanie postulatów usprawniających proces kształcenia na uczelni. Streszczenie: The purpose of providing social security is creating conditions for development and enabling participation in social life. With regard to the field of social security in higher education, the following research concerns the educational choices of students and their level of satisfaction with their educational needs and development. The article attempts at obtaining information about expectations and motives for choice of the university with a view to providing the available courses and appropriate conditions for studying as well as a suitable educational offer. The conducted analyses were related to the chosen field of study in order to find out diversified replies from 576 respondents in the indicated subject of research. Essential statistical correlations were obtained concerning students' future plans, i.e. reasons of undertaking studies, as well as motives for choosing the university. The final objective of the paper is to formulate expectations on the part of prospective students so that the educational process in the university is improved.
18/68
Nr opisu: 0000029384 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Analiza preferencji wyboru uczelni oraz kierunku studiów bezpieczeństwo narodowe przez studentów I roku studiów stacjonarnych jako efekt zaspokojenia potrzeb w zakresie bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł całości: W: Obronność jako dyscyplina naukowa / red. nauk. Andrzej Polak, Krzysztof Krakowski Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Akademia Obrony Narodowej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 210-218 ISBN: 978-83-7523-369-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Liczba znaków: 16096 Liczba arkuszy: 0,4 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; studia stacjonarne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; preferencje ; uczelnia Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
19/68
Nr opisu: 0000030674 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW Tytuł równoległy: PSW student's safety education Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences Inne bazy podające opis:
20/68
Nr opisu: 0000032394 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów z obszarów wiejskich Tytuł równoległy: Educational safety of students from rural areas Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 112, s. 155--165 p-ISSN: 2081-6979 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: obszar wiejski ; bezpieczeństwo edukacyjne ; szkoła wyższa Słowa kluczowe ang.: rural area ; safety education ; university Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/EIOGZ_2015_nr112.pdf Streszczenie: Uczelnie pełnią misję odkrywania i przekazywania wiedzy, rozwoju kompetencji poprzez prowadzenie badań i kształcenie studentów. Podjęcie decyzji o studiach wyższych w grupie osób z obszarów wiejskich ma na celu eliminację predyspozycji wykluczenia edukacyjnego. Celem artykułu jest budowa profilu studenta z obszaru wiejskiego z uwzględnieniem płci w kontekście zaspokajania potrzeb i aspiracji edukacyjnych, służących zapewnieniu bezpieczeństwa edukacyjnego. Przy tworzeniu profilu studenta wzięto pod uwagę tylko te cechy, w których wystąpiła zależność istotna statystycznie w odniesieniu do płci. Wyniki analiz wpisują się w badania prowadzone od lat 70. XX wieku w Polsce. Zgodność wyników badań dotyczy powodów podjęcia studiów, motywów wyboru kierunków studiów oraz źródeł informacji. Streszczenie: It is the universities' duty to discover and transmit knowledge and competences through scientific research and educating students. Decision to undertake university studies, among people from rural areas, is aimed at eliminating the possibility of educational exclusion. The aim of the article is to build a profile of a student from rural areas, divided by gender, in the context of meeting the needs and aspirations connected with education. When creating the student profile, only those characteristics that occurred statistically significant relationship with respect to gender, were taken into account. The results correspond with research conducted since the seventies of the twentieth century in Poland. There are similar results concerning the reasons to undertake tertiary education, choice of the faculties, and sources of information concerning studies.
21/68
Nr opisu: 0000031763 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w ocenie absolwentów Tytuł równoległy: Educational safety in graduates assessment Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 4 (91), s. 134--143 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkolnictwo wyższe Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; higher education Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2015/edu_4_2015.pdf Streszczenie: The higher education insitutions are taking an action in providing the educational safety for students. In the article the assessment of curriculum and conditions of studying were presented by undergraduates and postgraduates. In the analyses the issue of influence of membership in the specific group of courses at the faculty was surveyed. Plans for future of graduates are completely different than those enetering the studies. The willingnes to work, moving abroad of starting up a business is decreasing with the passage of time and the intention to continue the education is rising. The membership in the faculty affects the level of satisfaction from acheived education, level of competences and the opinion on the conditions of studying.
22/68
Nr opisu: 0000030291 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Dorota Bodzak. Tytuł pracy: Measurement on sustainable development of rural communes of bialski district Tytuł równoległy: Pomiar zrównoważonego rozwoju gmin wiejskich powiatu bialskiego Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, Vol. 8, nr 2, s. 54--66 p-ISSN: 2083-3725 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. i pol. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; gmina ; wskaźnik ; pomiar ; rozwój lokalny Słowa kluczowe ang.: sustainable development ; commune ; indicator ; measurements ; local development Inne bazy podające opis:
23/68
Nr opisu: 0000029741 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Modyfikacja punktów ECTS w planie studiów Tytuł równoległy: ECTS modification in the studies schedule Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 2(89), s. 51--62 p-ISSN: 1507-6563 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe ; nakład pracy ; plan studiów ; ECTS Słowa kluczowe ang.: higher education ; workload ; studies schedule ; ECTS Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. Inne bazy podające opis:
24/68
Nr opisu: 0000030138 Autorzy: Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Adam Borek. Tytuł monografii: Oblicza i wyzwania obronności w XXI wieku / red. nauk. Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Borek Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo JPII Rok wydania: 2015 Strony: 246 s., 21 cm ISBN: 978-83-64881-00-8 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 15,2 Praca recenzowana Słowa kluczowe: obronność ; bezpieczeństwo narodowe ; zarządzanie kryzysowe ; konflikt zbrojny ; zagrożenie bezpieczeństwa
25/68
Nr opisu: 0000030851 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Marta Chodyka. Tytuł pracy: Realizacja kursu z matematyki dla maturzystów jak element bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł równoległy: Realization of the mathematics course for high school graduates as an element of educational safety Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 101--108 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; dokształcanie ; matematyka ; maturzysta Słowa kluczowe ang.: educational safety ; supplementary education ; mathematic ; high school graduate Inne bazy podające opis:
26/68
Nr opisu: 0000030135 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Realizacja specjalności zarządzanie kryzysowe w perspektywie wejścia na rynek pracy jej absolwentów Tytuł całości: W: Oblicza i wyzwania obronności w XXI wieku / red. nauk. Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Borek Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo JPII Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 133--142 ISBN: 978-83-64881-00-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 24313 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe: zarządzanie kryzysowe ; rynek pracy ; absolwenci
27/68
Nr opisu: 0000030675 Autorzy: Dorota Karwacka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Perspektywy rozwoju bezpieczeństwa i obronności RP" Tytuł równoległy: Report from the all-Poland Scientific Conference on "Prospects of development of safety and protection of Poland" Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 81--86 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: sprawozdanie Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa Język publikacji: POL http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_11.pdf
28/68
Nr opisu: 0000031209 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Systemowe działania logistyczne zapewniające bezpieczeństwo edukacyjne Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 6, s. 66--69 p-ISSN: 1231-5478 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; logistyka ; szkoła wyższa ; systemowe działania logistyczne Uwaga: Art. w czasopismie prenumerowanym przez Bibliotekę PSW Streszczenie: Celem artykułu jest dokonanie analizy działań logistycznych realizowanych w uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego studentom podejmującym kształcenie na kierunkach z obszaru nauk technicznych. Metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy autorskiego kwestionariusza ankiety stanowiącego narzędzie badawcze Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na uczelni przebadano 99 studentów kierunku informatyka i budownictwo. Przy użyciu testu Chi kwadrat Pearsona zbadano istnienie różnic istotnych statystycznie. Efektem analiz jest sformułowanie wniosku, iż rozwiązania logistyczne uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego przyniosły spodziewany efekt rynkowy - największe w kraju zainteresowanie studiowaniem w PSW w Białej Podlaskiej.
31/68
Nr opisu: 0000029055 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo narodowe PSW w Białej Podlaskiej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, nr 4, s. 175--185 p-ISSN: 1897-7065 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; kompetencje ; student ; pracodawca Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW https://kwartalnikbellona.com/resources/html/article/details?id=107649
32/68
Nr opisu: 0000029098 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Jarosław Marek Żbikowski, Agnieszka Smarzewska, Marian Jan Stelmach. Tytuł pracy: Niepełnosprawny jako aktywny uczestnik rynku pracy Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, Vol. 19, nr 21 (2/2014), s. 97--108 p-ISSN: 2300-6366 e-ISSN: 2353-0758 Uwagi: Streszcz. w j. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Index Copernicus: 66.360 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawność ; rynek pracy ; aktywność zawodowa Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów http://www.oficyna.portal.prz.edu.pl/pl/zeszyty-naukowe/modern-management-review/mmr-21/mmr-21-2-2014/ DOI: 10.7862/rz.2014.mmr.22
33/68
Nr opisu: 0000029520 Autorzy: Mariusz Józef Kubiak, Agnieszka Smarzewska. Tytuł monografii: Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku / red. nauk. Mariusz Kubiak, Agnieszka Smarzewska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2014 Strony: 234 s., tab., 24 cm ISBN: 978-83-6104499-4 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 11,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; Polska
34/68
Nr opisu: 0000029519 Autorzy: Agnieszka Dymicka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Praktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego Tytuł całości: W: Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku / red. nauk. Mariusz Kubiak, Agnieszka Smarzewska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 141-153 ISBN: 978-83-6104499-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 28 385 Liczba arkuszy: 0,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; praktyka zawodowa
36/68
Nr opisu: 0000029217 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Wpływ oceny na dyplomie na możliwość zatrudnienia absolwentów kierunku Bezpieczeństwo Narodowe Tytuł równoległy: The impact of the diploma grade on the possibility of employment for the graduates of the faculty of national Security Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 8, nr 4, s. 43--49 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; edukacja ; wykształcenie ; ocena ; pracodawca ; zatrudnienie Słowa kluczowe ang.: safety ; national security ; professional internship ; education ; assessment ; employer ; employment Inne bazy podające opis:
38/68
Nr opisu: 0000027958 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Jarosław Marek Żbikowski, Agnieszka Anna Siedlecka. Tytuł pracy: Sytuacja bezrobotnych osób niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarach wiejskich Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, Vol. 18, no 20 (4), p. 159--168 p-ISSN: 2300-5327 e-ISSN: 2300-9918 Uwagi: Na wykazie czasopism punktowanych MNiSW za rok 2013 część B czasopismo figuruje pod tytułem: Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Ekonomia i Nauki Humanistyczne, ISSN 1234-3684. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Liczba arkuszy: 0,63 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; bezrobocie ; obszar wiejski Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/82 DOI: 10.7862/rz.2013.hss.52 Projekt/grant: Determinanty aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego : Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
39/68
Nr opisu: 0000027212 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Warunki mieszkaniowe jako miernik obiektywnej jakości życia osób niepełnosprawnych Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, nr 102, s. 155--166 p-ISSN: 2081-6979 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawność ; niepełnosprawni ; jakość życia ; warunki mieszkaniowe Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. Inne bazy podające opis:
40/68
Nr opisu: 0000024247 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Paulina Demianiuk. Tytuł pracy: Działalność władz gminy miejskiej Włodawa w zakresie marketingu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem promocji Tytuł całości: W: Marketing terytorialny w budowaniu konkurencyjności podmiotów publicznych / red. nauk. A. Siedlecka, A. Smarzewska, M. Zwolińska-Ligaj Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 130-146 ISBN: 978-83-61044-82-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 37376 Praca recenzowana Słowa kluczowe: marketing terytorialny ; miasto ; wizerunek miasta ; promocja ; Włodawa ; województwo lubelskie Uwaga: sygn. 13867 XIII CZYT. ; 13868 XIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
41/68
Nr opisu: 0000024249 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Agnieszka Smarzewska, Magdalena Anna Zwolińska-Ligaj. Tytuł monografii: Marketing terytorialny w budowaniu konkurencyjności podmiotów publicznych / red. nauk. Agnieszka Siedlecka, Agnieszka Smarzewska, Magdalena Zwolińska-Ligaj Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2012 Strony: 165, [1] s., il., 24 cm ISBN: 978-83-61044-82-6 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: marketing terytorialny ; jednostka samorządu terytorialnego ; konkurencyjność ; promocja ; komunikacja marketingowa Uwaga: 13867 XIII CZYT. ; 13868 XIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
42/68
Nr opisu: 0000023039 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Agnieszka Anna Siedlecka, Elżbieta Lucyna Szczygielska. Tytuł pracy: Ocena sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych osób niepełnosprawnych w opinii badanych Tytuł całości: W: Problemy aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością zamieszkałych na obszarach wiejskich / red. J. Żbikowski, D. Dąbrowski, M. Kuźmicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 61-72 ISBN: 978-83-61044-26-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; sytuacja materialna ; gospodarstwo domowe ; świadczenia socjalne Uwaga: sygn. 13510 VII CZYT. ; 13511 VII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
43/68
Nr opisu: 0000023040 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Sytuacja ekonomiczno-społeczna osób niepełnosprawnych na rynku pracy w opinii przedsiębiorców Tytuł całości: W: Problemy aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością zamieszkałych na obszarach wiejskich / red. J. Żbikowski, D. Dąbrowski, M. Kuźmicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 73-89 ISBN: 978-83-61044-26-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; rynek pracy ; zatrudnienie ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; przedsiębiorcy Uwaga: sygn. 13510 VII CZYT. ; 13511 VII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
44/68
Nr opisu: 0000024016 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Agnieszka Smarzewska, Magdalena Anna Zwolińska-Ligaj, Jacek Kamiński. Tytuł monografii: Wizerunek regionu o orientacji rynkowej / red. nauk. A. Siedlecka, A. Smarzewska, M. Zwolińska-Ligaj, J. Kamiński Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2012 Strony: 149 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-61044-86-4 Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor) Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: jednostka samorządu terytorialnego ; region ; konkurencyjność ; marka terytorialna ; marketing terytorialny ; orientacja rynkowa Uwaga: sygn. 13865 XIII CZYT. ; 13866 XIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
45/68
Nr opisu: 0000022106 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Magdalena Pawlik. Tytuł pracy: Finanse jednostek samorządu terytorialnego w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym Tytuł całości: W: Budżet zadaniowy jako nowoczesne narzędzie zarządzania gospodarką narodową / red. A. Siedlecka Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 82-94 ISBN: 978-83-61044-77-2 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 36906 Praca recenzowana Słowa kluczowe: budżet ; budżet zadaniowy ; jednostka samorządu terytorialnego Uwaga: sygn. 13170 VIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
47/68
Nr opisu: 0000022118 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Proces zarządzania samorządem gminnym i rozwojem lokalnym Tytuł całości: W: Budżet zadaniowy jako nowoczesne narzędzie zarządzania gospodarką narodową / red. A. Siedlecka Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 225-233 ISBN: 978-83-61044-77-2 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 25349 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd gminny ; zarządzanie ; rozwój lokalny ; strategia Uwaga: sygn. 13170 VIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
48/68
Nr opisu: 0000020467 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Measurement of sustainable development from the local perspective Tytuł równoległy: Pomiar rozwoju zrównoważonego w wymiarze lokalnym Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2010, Vol. 14, no 1, s. 318--329 p-ISSN: 1429-9321 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; obszar wiejski ; pomiar ; samorząd gminny Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
49/68
Nr opisu: 0000024215 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Model and indicators of sustainable development in rural areas from the local perspective Tytuł całości: W: Creativity, Innovation and Management : proceedings of the 10th International Conference Management MIC 2009, Sousse, Tunisia, 25-28 November 2009 Miejsce wydania: Koper Wydawca: University of Primorska Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 147-166 ISBN: 978-961-266-049-9 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; model zrównoważony ; obszar wiejski Słowa kluczowe ang.: sustainable development ; rural areas ; local district ; indicators Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
50/68
Nr opisu: 0000024214 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Model and indicators of sustainable development in rural areas from the local pespective Tytuł całości: W: Integrated Assessment of Agriculture and Sustainable Development. Setting the Agenda for Science and Policy (AgSAP 2009), Egmond aan Zee, 10-12 March 2009 : proceedings Miejsce wydania: Wageningen Wydawca: Wageningen University and Research Centre Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 174-175 ISBN: 978-90-8585-01-2 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; model zrównoważony ; obszar wiejski Słowa kluczowe ang.: sustainable development ; rural areas ; local perspective Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
51/68
Nr opisu: 0000024213 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Model oraz mierniki trwałego i zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich w ujęciu lokalnym Tytuł równoległy: Model and indicators of sustainable development in rural areas from the local perspective Tytuł całości: W: Polityka Regionalna Unii Europejskiej = Regional policy of the European Union / red. nauk. M. Adamowicz Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2009 Seria: Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Nauk Ekonomicznych. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, nr 50 Strony zajęte przez pracę: S. 251-269 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Liczba arkuszy: 1 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; model zrównoważony ; obszar wiejski Uwaga: Kopia dostepna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
52/68
Nr opisu: 0000024212 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Obszary wiejskie województwa mazowieckiego i lubelskiego w kontekście rozwoju zrównoważonego Tytuł równoległy: Rural areas of Mazowieckie and Lubelskie Voivodeships in the context of sustainable development Tytuł całości: W: System środowiskowego i rolniczego modelowania w skali lokalnej = Environmental and agricultural modelling system in the local scale / red. nauk. M. Adamowicz Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2009 Seria: Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Nauk Ekonomicznych. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, nr 48 Strony zajęte przez pracę: S. 129-196 ISBN: 978-83-7583-085-9 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; obszar wiejski ; województwo lubelskie ; województwo mazowieckie
53/68
Nr opisu: 0000024210 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Quality circle : a way to work improvement Tytuł całości: W: Environment and human health = Środowisko a zdrowie człowieka / red. A. Borzęcki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: WSCHÓD Agencja Usługowa Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 385-390 ISBN: 978-83-62306-00-8 Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: zarządzanie zasobami ludzkimi ; jakość ; organizacja Słowa kluczowe ang.: quality ; human resources ; management ; organization Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
54/68
Nr opisu: 0000024209 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Work measurement review of chosen methods Tytuł całości: W: Environment and human health = Środowisko a zdrowie człowieka / red. A. Borzęcki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: WSCHÓD Agencja Usługowa Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 379-384 ISBN: 978-83-62306-00-8 Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: pomiar pracy ; organizacja Słowa kluczowe ang.: work measurement ; methods ; factors ; organization Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
55/68
Nr opisu: 0000021002 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Charakterystyka województwa lubelskiego w kontekście rozwoju zrównoważonego a Program Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina (Interreg III A) Tytuł całości: W: Ruch graniczny w kontekście rozszerzania Unii Europejskiej / red. M. Adamowicz, A. Siedlecka Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 209-219 ISBN: 978-83-61044-68-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; województwo lubelskie ; inicjatywa wspólnotowa ; INTERREG III A ; Program Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina Uwaga: sygn. 10950 XI CZYT. ; 10951 XI CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
56/68
Nr opisu: 0000024211 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Współpraca samorządu gminnego z organizacjami pozarządowymi jako próba realizacji koncepcji rozwoju zrównoważonego na obszarach wiejskich Tytuł całości: W: Samorząd terytorialny w Polsce : szanse rozwoju regionalnego i lokalnego w warunkach Unii Europejskiej Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 133-142 ISBN: 978-83-7378-357-7 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd gminny ; organizacja pozarządowa ; rozwój zrównoważony ; obszar wiejski
57/68
Nr opisu: 0000007668 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Działalność samorządów gminnych na rzecz rozwoju lokalnego w kontekście posiadanych Strategii Rozwoju Gminy Tytuł całości: W: Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem lokalnym i regionalnym / red. M. Adamowicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2006 Strony zajęte przez pracę: S. 190-196 ISBN: 83-923366-4-X Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd gminny ; strategia rozwoju Uwaga: sygn. 5157 XIII.2 CZYT. ; 5158 XIII.2 CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
58/68
Nr opisu: 0000027108 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Działania promocyjne stosowane przez samorządy gminne na przykładzie wybranych gmin województwa lubelskiego i mazowieckiego Tytuł całości: W: Samorządy i społeczności lokalne w zrównoważonym rozwoju obszarów wiejskich / red. nauk. M. Adamowicz Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2006 Seria: Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Nauk Ekonomicznych. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, Nr 40 Strony zajęte przez pracę: S. 33-41 ISBN: 83-7244-797-7 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd gminny ; promocja Uwaga: sygn. 6981 XVII CZYT. ; 5151 XVII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
59/68
Nr opisu: 0000027117 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Proces zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich na przykładzie strategii rozwoju gminy Łukowa Tytuł całości: W: Samorząd terytorialny w Polsce po 15 latach transformacji gospodarczej / red. nauk. Jerzy Woś Miejsce wydania: Piła Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 39-53 ISBN: 83-89795-08-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; obszar wiejski ; strategia rozwoju ; gmina ; Łuków (woj. lubelskie) Uwaga: sygn. 5289 XIII.1 CZYT. ; 5290 XIII.1 CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
60/68
Nr opisu: 0000027123 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Produkt tradycyjny i regionalny jako narzędzie lokalnej przedsiębiorczości Tytuł całości: W: Przedsiębiorczość po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej : tworzenie warunków sprzyjających racjonalnemu wykorzystaniu potencjału produkcyjnego zasobu Skarbu Państwa, [T. 2] / red. nauk. Lech Pałasz Miejsce wydania: Szczecin Wydawca: Akademia Rolnicza. Wydział Ekonomiki i Organizacji Gospodarki Żywnościowej. Katedra Polityki Gospodarczej i Rynku, Katedra Ekonomii Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 479-486 ISBN: 83-921234-1-7 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: produkt tradycyjny ; produkt regionalny ; rozwój lokalny ; przedsiębiorczość
61/68
Nr opisu: 0000027119 Autorzy: Ewa Woch, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Rola samorządu terytorialnego w polityce rgionalnej Unii Europejskiej i Polski Tytuł całości: W: Samorząd terytorialny w Polsce po 15 latach transformacji gospodarczej / red. nauk. Jerzy Woś Miejsce wydania: Piła Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 55-69 ISBN: 83-89795-08-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd terytorialny ; polityka regionalna ; rozwój regionalny ; subsydiarność ; Polska ; Unia Europejska Uwaga: sygn. 5289 XIII.1 CZYT. ; 5290 XIII.1 CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
62/68
Nr opisu: 0000026480 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Uwarunkowania rozwoju zrównoważonego obszarów wiejskich w Polsce w kontekście integracji europejskiej Tytuł całości: W: Kwestia agrarna w Polsce i na świecie : księga pamiątkowa z okazji 40-lecia pracy naukowej profesora Mieczysława Adamowicza / red. B. Klepacki [i in.] Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2005 Seria: Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Nauk Ekonomicznych. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, Nr 36 Strony zajęte przez pracę: S. 681-694 ISBN: 83-7244-670-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rozwój zrównoważony ; obszar wiejski ; integracja europejska ; programy pomocowe ; fundusze strukturalne Uwaga: sygn. 5135 XVII CZYT.
63/68
Nr opisu: 0000000772 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Aktywność gminy Zalesie w kształtowaniu obszarów przygranicznych Tytuł całości: W: Rozwój obszarów przygranicznych w kontekście funkcjonowania Euroregionów / red. M. Adamowicz, J. Bergier Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2004 Strony zajęte przez pracę: S. 45-50 ISBN: 83-916235-5-6 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: region przygraniczny ; rozwój regionalny ; samorząd terytorialny ; gmina ; Zalesie (woj. lubelskie) Uwaga: 4294 XII CZYT. ; 4295 XII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
64/68
Nr opisu: 0000026115 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego w opinii gospodarstw domowych na przykładzie wybranych powiatów województwa lubelskiego Tytuł całości: W: Wiejskie gospodarstwa domowe w obliczu problemów transformacji, integracji i globalizacji / red. Mieczysław Adamowicz Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2004 Seria: Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Nauk Ekonomicznych. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, Nr 33 Strony zajęte przez pracę: S. 359-371 ISBN: 83-7244-464-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd terytorialny ; samorząd gminny ; gospodarstwo domowe ; ocena działalności Uwaga: sygn. 8250 VI.3 CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
65/68
Nr opisu: 0000027126 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Samorząd terytorialny w opiniach przedstawicieli gospodarstw domowych na przykładzie wybranych powiatów województwa lubelskiego Tytuł całości: W: Szanse i zagrożenia rozwoju polskich obszarów wiejskich w rozszerzonej Unii Europejskiej / [red. nauk. Lech Pałasz] Miejsce wydania: Szczecin Wydawca: Wydawnictwo Wydziału Ekonomiki i Organizacji Gospodarki Żywnościowej AR Rok wydania: 2004 Strony zajęte przez pracę: S. 19-28 ISBN: 83-7317-125-8 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: samorząd terytorialny ; gospodarstwo domowe ; województwo lubelskie
66/68
Nr opisu: 0000000777 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewa Kołcoń. Tytuł pracy: Związki, porozumienia i stowarzyszenia jako potencjał rozwoju obszarów przygranicznych w kontekście wybranych euroregionów Tytuł całości: W: Rozwój obszarów przygranicznych w kontekście funkcjonowania Euroregionów / red. M. Adamowicz, J. Bergier Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2004 Strony zajęte przez pracę: S. 95-100 ISBN: 83-916235-5-6 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: region przygraniczny ; euroregion ; Euroregion Bug ; Euroregion Niemen ; Euroregion Karpaty ; samorząd terytorialny ; współpraca Uwaga: 4294 XII CZYT. ; 4295 XII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
67/68
Nr opisu: 0000000558 Autorzy: Agnieszka Smarzewska. Tytuł pracy: Rozwiązania logistyczne stosowane w pieszej pielgrzymce Podlaskiej na Jasną Górę Tytuł całości: W: Turystyka a religia / red. J. Bergier, J. Żbikowski Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2003 Strony zajęte przez pracę: S. 307-316 ISBN: 83-916235-2-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: pielgrzymka ; organizacja ; Częstochowa (woj. śląskie) ; Jasna Góra ; sanktuarium Uwaga: sygn. P.2362 XX.1.2 CZYT.; 3600 XX.1.2 CZYT.; [sprawdź dostępność w katalogu AB]
68/68
Nr opisu: 0000000472 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Michał Litwiniuk. Tytuł pracy: Wybrane formy instytucjonalno-prawne pomocy osobom niepełnosprawnym w Polsce i niektórych państwach Unii Europejskiej Tytuł całości: W: Sport powszechny w integracji z niepełnosprawnymi we wspólnej Europie / red. J. Bergier Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2003 Strony zajęte przez pracę: S. 313-323 ISBN: 83-916235-3-X Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; prawo ; przepisy prawne ; prawo wspólnotowe europejskie ; opieka społeczna Uwaga: sygn. P.2365 XIX.6 CZYT. ; P.2366 XIX.6 CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]